سی‌امین دوره مسابقات قرآن خانواده شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود
کد خبر: 3789513
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
در قم؛

سی‌امین دوره مسابقات قرآن خانواده شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر طی سه دوره از ۲۴ بهمن‌ماه به میزبانی قم آغاز می‌شود.  

سی‌امین دوره مسابقات قرآن خانواده شاهد و ایثارگر برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از قم، سردار سید‌جواد هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم امروز، 23 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: مسابقات قرآن کریم در هتل شاهد قم و با حضور 600 نفر از نخبگان قرآنی شاهد و ایثارگر در مرحله کشوری آغاز  می‌شود. 
وی ادامه داد: مسابقات قرآن کریم در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی هر ساله از سوی بنیاد شهید وامور ایثارگران ویژه خانواده معظم شهدا و با هدف انس با قرآن و به‌کارگیری فرامین این کتاب هدایت بشریت به سوی سعادت و نیک‌بختی برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: این دوره از مسابقات از روز 24 بهمن‌ماه با حضور 180 نفر از همسران شاهد و ایثارگر به مدت سه روز در قم آغاز شده و در ادامه این مسابقات فرزندان دختر شاهد و ایثارگر با حضور 148 نفر از 27 بهمن تا 30 بهمن‌ماه در این استان به رقابت خواهند پرداخت.
‌هاشمی بیان کرد: در مرحله سوم نیز از 10 تا 13 اسفند‌ماه فرزندان پسر شاهد و ایثارگر و جانبازان معظم در سی‌امین دوره مسابقات قرآن کریم به رقابت خواهند پرداخت.  
وی یادآور‌ شد: مسابقات سراسری قرآن کریم پیش از این در مشهد مقدس برگزار می‌شد که امسال برای نخستین بار این مسابقات به میزبانی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم برگزار می شود. در این دوره از مسابقات 20 نفر از شرکت‌کنندگان استان قم حضور دارند. 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم افزود: در پایان هر دوره مراسم اختتامیه با حضور مسئولان استانی و ملی برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ پنج ، 10، 15، 20  و کل قرآن کریم در رشته‌های حفظ، قرائت، تفسیر و مفاهیم حضور دارند  و در هر مرحله سه نفر در هر رشته به‌عنوان برگزیده انتخاب می‌شوند. 
‌هاشمی اظهار کرد: حضور داوران بین‌المللی قرآن کریم، ایجاد امکان ویدئو چک، اجرای برنامه‌های زیارتی از مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و اجرای برنامه اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان از جمله برنامه‌های این دوره از مسابقات قرآن کریم است.
انتهای پیام
captcha