آشنایی با علامه امینی، نقطه عطفی در زندگی استاد حسان شد
کد خبر: 3789514
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱

آشنایی با علامه امینی، نقطه عطفی در زندگی استاد حسان شد

استاد محتشم نیا گفت: آشنایی مرحوم استاد حسان با علامه امینی (ره)، نقطه عطفی در زندگی این شاعر با اخلاص و با سوادِ مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شد.

آشنایی با علامه امینی، نقطه عطفی در زندگی استاد حسان شد

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: استاد «احمد محتشم نیا» با بیان اینکه نوآوری در هیئت های مذهبی و مجالس دینی، ضروری است، گفت: رویکرد من از ابتدای تشکیل این هیئت، نوآوری بوده است؛ واقعیتی که مورد استقبال دانشمندان و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی قرار گرفته است. برای نمونه زمانی دکتر حسن حبیبی (معاون اسبق ریاست جمهوری) در یکی از جلساتی که با ابتکار من برگزار شد با وجود همه مشکلات و مشغله های کاری، حدود چهار ساعت در آن جلسه حضور داشتند.

این پژوهشگر قرآنی با بیان اینکه برخی خشک مقدس ها و کم سوادان، گاهی مخالف سخنرانی خانم ها در هیئت های مذهبی بودند، اظهار کرد: یکی از دلایل چنین باور اشتباهی، آشنا نبودن گروه هایی از مردم با شخصیت های علمی و فرهنگی کشورمان است. جالب این است که در یکی از جلسات، سرکار خانم طاهره صفارزاده سخنرانی کردند و در پایان جلسه سخنرانی ایشان، آیت الله غیوری (ره) جلوی پای ایشان ایستادند و برای آن بانوی بزرگوار و فرهیخته احترام بسیاری قایل شدند.

مؤسس و مسئول هیئت علمی پیروان مکتب حضرت محمد (ص) افزود: روح در انسان، اصالت دارد بنابراین انسان های دارای روح بزرگ تر، افرادی جاودان و اثرگذار در جامعه هستند.

استاد محتشم نیا در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه عشق، فوق عقل است، تاکید کرد: حضرت امام حسین (ع) با عقل به میدان کربلا پا نگذاشتند بلکه با عشق به این صحنه وارد شدند. یکی از شعرای ایران به خوبی این مفهوم را به تصویر کشیده است:

پای حق وقتی بیاید در میان دیگر از باطل نمی ماند نشان

عشق گاهی بی قرارت می کند زمانی سر به دارت می کند

عشق نوعی امتحان بندگی است عشق ظلمت نیست بلکه تابندگی است

این پژوهشگر حوزه قرآن و فرهنگ خاطرنشان کرد: آن کسانی که تحت تاثیر عظمت شخصیت حضرت ابا عبدالله (ع) قرار می گیرند بهشت بر آنان واجب می شود، بنابراین کسانی که بدون درک این شخصیت عظیم، گریه می کنند بهره ای از فضایل حسینی نبرده اند.

استاد حسان از نوابغ کشورمان بودند

استاد محتشم نیا در ادامه با بیان اینکه استاد حسان (مرحوم حبیب الله چایچیان) 14 جلد کتاب ادبی بدون اشتباه تالیف کردند و یکی از نوابغ و شخصیت های برجسته علمی و فرهنگی کشورمان بودند، گفت: آشنایی استاد حسان با علامه امینی، نقطه عطفی در زندگی این شاعر چیره دست و توانمند شد.

موسس و مسئول هیئت علمی پیروان مکتب حضرت محمد (ص) تاکید کرد: برخی از اشعاری که در بعضی از مجالس مذهبی و روضه ها قرائت می شود، بی محتوا و فاقد سند هستند و در مقابل، شعرایی چون استاد حسان با مطالعه و پژوهش شعر می سرودند، بنابراین ما باید قدردان بزرگان و شخصیت های فرهیخته حوزوی و دانشگاهی کشورمان باشیم.

این پژوهشگر حوزه قرآن و فرهنگ در ادامه با ابراز تاسف از آشنا نبودن گروه هایی از مردم کشورمان با بزرگان و شخصیت های برجسته ایران، اظهار کرد: زمانی که سرکار خانم طاهره صفارزاده به دیار باقی منتقل شدند و بزرگداشت ایشان برگزار شد، عده ای با تعجب از من می پرسیدند «آیا واقعا چنین بانوی فرهیخته ای در کشورمان زندگی می کردند؟!»

صهیونیست ها مردم جهان را استعمار فکری کرده اند

استاد محتشم نیا در ادامه با بیان اینکه صهیونیست ها و قوم یهود مردم جهان را استعمار فکری کرده اند و با این اقدام، زمینه استعمار اقتصادی و چپاول ثروت های جهانیان را فراهم کرده اند، اظهار کرد: اقدامات صهیونیست ها، غیر انسانی است و مسلمانان و سایر مردم جهان باید با جنایات استعمارگران و صهیونیست ها آشنا شوند.

موسس و مسئول هیئت علمی پیروان مکتب حضرت محمد (ص) گفت: صهیونیست ها عامل اصلی کشتار مردم مظلوم و مسلمان در کشورهایی چون یمن، عراق و سوریه هستند، در حالی که متاسفانه عده ای در کشور، می گویند چرا باید به این کشورها کمک کنیم؟! از این افراد باید پرسید «آیا به کسی که نسبت به وضعیت سایر مسلمانان بی تفاوت است می توان مسلمان گفت؟!»

این پژوهشگر حوزه قرآن و فرهنگ خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) با دفاع از ولایت و حق غصب شده حضرت امیرالمومنین(ع)، روح شهادت و ایثار را در پیروان مکتب تشیع، نهادنیه کردند.

captcha