شناخت راهبر و راهزن از دیدگاه قرآن
کد خبر: 3789522
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶

شناخت راهبر و راهزن از دیدگاه قرآن

گروه معارف ــ امام جمعه ابهر با بیان اینکه در کنار هر راهور و راهبر یک راهزن نیز وجود دارد که قرآن در آیه ۱۶۸ سوره بقره و نهج‌البلاغه در چندین خطبه به این راهزنان اشاره کرده است، گفت: در قرآن از شیطان به عنوان راهزن یاد شده است که وقتی به طرف انسان می‌آید سم خود را می‌ریزد.

شناخت راهبر و راهزن از دیدگاه قرآنبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام‌ جمعه ابهر، ظهر امروز، سه‌شنبه ۲۳ بهمن‌ماه در جمع مردم ابهر با بیان اینکه دین اسلام در آیه ۱۶۱ انعام صراط مستقیم را برای ما ترسیم کرده است، گفت: در روایات و تفسیر آیات این صراط مسیر پیامبر و ائمه اطهار(ع) معرفی شده است.
وی با اشاره به اینکه قرآن بر شناخت راهور و راهبر تاکید دارد، گفت: اگر کسی راهبر و راهور خود را بشناسد مواظب راهزن خواهد بود.
وی با بیان اینکه در کنار هر راهور و راهبر یک راهزن نیز وجود دارد که قرآن در آیه ۱۶۸ سوره بقره و نهج‌البلاغه در چندین خطبه از این راهزنان پرده‌برداری کرده است، گفت: در قرآن از شیطان به عنوان راهزن یاد شده است که وقتی به طرف انسان می‌آید سم خود را می‌ریزد.
حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه قرآن دو وظیفه مهم آبادی زمین و زمینه را بر عهده انسان گذاشته است، گفت: خداوند در آیه ۶۱ سوره هود به این موضوع اشاره کرد و بر ضرورت همراه بودن این دو باهم تأکید کرده است زیرا اگر اینها همراهی باهم نداشته باشند کار ابتر است.
وی با اشاره به اینکه چندین سال مقالاتی برای تخریب دین نوشته و از دین به عنوان افیون نام بردند ادامه داد: علی‌رغم این امر تجربه ثابت کرد که دین حیات‌بخش زندگی انسان است و مسیر درست را نشان انسان می‌دهد.
انتهای پیام
captcha