ثبت‌‍‌نام ۳۴ هزار دانش‌آموز همدانی در طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن
کد خبر: 3789573
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴

ثبت‌‍‌نام ۳۴ هزار دانش‌آموز همدانی در طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ کارشناس قرآن و عترت آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: در طرح ملی حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم ۳۴ هزار دانش‌آموز مقاطع مختلف تحصیلی ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌‍‌نام 34 هزار دانش‌آموز همدانی در طرح «حفظ جزء 30 قرآن کریم»امیر طلایی، کارشناس قرآن و عترت آموزش و پرورش استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی یکی‌ از شاخص‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش استان است.
وی افزود: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم، طرح ملی حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم در سطح وزارت اموزش و پرورش اجرا می‌شود.
کارشناس قرآن و عترت آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: در طرح ملی حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم 34 هزار نفر از دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در سامانه همگام ثبت‌نام کرده‌اند.
طلایی اضافه کرد: طبق این طرح دانش‌آموزان در سه مرحله از سوره مبارکه «ناس تا زلزال»، از سوره مبارکه «بینه تا طارق» و از سوره مبارکه «بروج تا نبأ» موفق به حفظ جزء ۳۰ کلام وحی می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه آزمون مرحله اول طرح و نمره گذاری توسط داوران اواخر بهمن‌ماه انجام می‌شود، گفت: مرحله دوم و سوم این طرح نیز پیش‌بینی می‌شود تا 6 ماهه نخست سال آینده ادامه داشته باشد.
طلایی ابراز کرد: اجرای نهضت حفظ جز 30 قرآن در آموزش و پرورش در راستای اجرای آموزه‌های قرآن کریم در زندگی و گفتار و رفتار دانش‌آموزان است چرا که هدایت و سعادت بشر از طریق قرآن انجام می‌گیرد.
انتهای پیام

captcha