۶۰۰ حافظ به فعالان قرآنی نیشابور اضافه می‌شود
کد خبر: 3789589
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷

۶۰۰ حافظ به فعالان قرآنی نیشابور اضافه می‌شود

گروه شهرستان‌ها ــ رئیس آموزش و پرورش شهرستان نیشابور گفت: تا پایان سال تحصیلی ۶۰۰ دانش‌آموز در طرح حفظ کل قرآن به مجموع حافظان شهرستان اضافه خواهند شد.

600 حافظ به فعالان قرآنی نیشابوری اضافه می‌شودحسین مهرآبادی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان نیشابور، در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان رضوی، در‌خصوص نشر معارف قرآنی در آموزش و پرورش شهرستان نیشابور بیان کرد: امسال در سطح مدارس شهرستان تعداد 40 هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآن سطح آموزشگاهی شرکت کرده‌اند و از این تعداد 5000 دانش‌آموز به مرحله شهرستانی راه یافته‌اند.
وی با اشاره به اینکه برای راه‌یافتگان دوره آموزشی ویژه‌ای برگزار خواهیم کرد تا برای مراحل بالاتر آماده شوند، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ویژه دانش‌آموزان متوسطه دوم به بالا طرح حفظ کل با حضور اساتید برجسته برگزار شده و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال تحصیلی 600 دانش آموز به جمع حافظان شهرستان خواهد پیوست.
رئیس اداره آموزش و پرورش نیشابور گفت: در طرح حفظ جزء 30 که برای اولین بار در استان در حال اجراست، 1800 دانش‌آموز مقطع ابتدایی به بالا تا پایان سال تحصیلی حافظ جزء 30 خواهند شد.
وی با اشاره به ‌اینکه در دوران انقلاب مردم همکاری فراوانی با هم داشتند، اظهار کرد: با وجود تمام تنگناهایی که برای دستگاه‌های مختلف وجود داشته، آموزش و پرورش وضعیت بهتری در شهرستان دارد. امروز 70 درصد کودکان شهرستان در مراکز پیش‌دبستانی حضور دارند، همچنین میزان تحصیل دختران و پسران در شهرستان تقریباً مساوی است.

نرخ سوادآموزی در نیشابور به 98 درصد رسیده است
 مهرآبادی بیان کرد: قبل از انقلاب 35 درصد مردم شهرستان نیشابور باسواد بودند که امروز این میزان به‌ حدود 98 درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه بیش از 400 آموزشگاه در سطح شهرستان داریم، تصریح کرد: قبل از انقلاب کتب درسی شعاری بود اما امروز بسیار متفاوت‌تر شده و از تئوری صرف به عملی تغییر یافته است. همچنین 46.2 درصد دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و مابقی در علوم نظری در حال تحصیل هستند.

فعالیت 17 آموزشگاه ویژه دانش‌آموزان معلولان در نیشابور
مهرآبادی به ‌بازسازی‌های انجام شده در مدارس اشاره و بیان کرد: در حال حاضر 1000 دانش‌آموز چند معلولیتی داریم که 17 آموزشگاه ویژه معلولاین برای ادامه تحصیل آنان احداث شده است.
وی درخصوص وضعیت ورزشی شهرستان گفت: در حال حاضر در مجموعه آموزش و پرورش شهرستان نیشابور 6 سالن ورزشی وجود دارد. البته سرانه ورزشی شهرستان پایین است که امیدواریم مسئولان به این امر توجه کنند.
انتهای پیام
captcha