اقتصاد ایران نیاز به مدیرانی سالم و جهادگر دارد
کد خبر: 3789597
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰

اقتصاد ایران نیاز به مدیرانی سالم و جهادگر دارد

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون مقاومت مردمی سازمان بسیج گفت: امروز اقتصاد ایران مدیران سالم، پاک‌دست و مخلصی چون شهید همدانی و قاسم سلیمانی را کم دارد و اگر اقتصاد بیمار ایران به دست مدیران جهادگر باشد، پیشرفت می‌کند.

اقتصاد ایران نیاز به مدیرانی سالم و جهادگر داردبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از ستاد برگزاری یادواره شهدای شهر مریانج، یادواره شهدای فصل زمستان شهر مریانج شب گذشته، 23 بهمن‌ماه با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای مبارزات انقلابی و به یاد و نام 46 شهید فصل زمستان مریانج برگزار شد.
در این آیین معنوی یاد و خاطره شهیدان سید‌علی‌اصغر بلوری، کاظم قصابانی، مهدی کریمپور، رضا غلامی، محمد قادری، رمضان عنایتی، حبیب‌الله غلامحسینی، روشنعلی سلطانعلی، قدیر عابدیان، حمدا...رستمی، رضا صفری، حمیدرضا سلیمانی، مصطفی سلطانی، علی‌اکبر آرمند، سعید رجاخواه، مهدی رستمی، داود حیدری، فرهاد پوراکبری، محسن افروزی، حسین مظاهری، نصرت الله چایانی، اسدالله رستمی، تقی اجاقی، محمود اجاقی، اسماعیل جعفری، حاجعلی مظاهری، باقر یارمحمدی، میرزاآقا مریانجی، حسن نوریان‌منش، مرتضی مریانجی، اشرفعلی مظاهری، مهدی مریانجی، غلام جوادی، نادر گلستانی، محمد گلستانی، رحیم ناینی، ذبیح ا...مریانجی، شاه ویس مایخان، محمدمجاهد اکباتانی، حبیب کمالیان و قربانعلی کریمپور گرامی داشته شد.
سردار سالار آبنوش معاون مقاومت مردمی سازمان بسیج و دوست و همرزم شهید همدانی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی هم گفت: فقط 7 کشور در جهان به فناوری هسته‌ای دست یافته و اجازه نمی‌دهند سایر کشورها به این قدرت برسند، اما جمهوری اسلامی توانسته به لطف خداوند و همت دانشمندان بومی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای دست یابد.
آبنوش مطرح کرد: چهارمین کشور جهان بودن از نظر در اختیارگرفتن هوا و فضا، پنجمین قدرت مطرح در بحث ماهواره و ماهواره‌بر، دستیابی به قدرت دریایی و موشک با 120 کیلومتر برد در برابر موشک‌های دشمن با برد 26.5 کیلومتر، دستیابی به علوم زیرساختی مانند نانو، دانش شبیه‌سازی و ژنتیک، توانایی ایجاد زیرساخت‌های شهری مانند پل و راه، عضویت در انجمن سدسازی جهان، مهار آب و داشتن پنجمین ارتش سایبری جهان از دیگر مؤلفه‌های قدرت ایران به شمار می‌رود.
وی اعلام کرد: فرزندان آنها که روزی پاره تن پیامبر(ص) را در بین در و دیوار قرار دادند، امروز چشم دیدن انقلاب را ندارند و ترامپ که چند هزار میلیارد دلار برای ناامن کردن منطقه خرج کرده از ترس ایران شبانه به عراق می رود.
آبنوش با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور هم گفت: وقتی دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم بیان می شود، سوال می‌کنند کشوری که توان پرتاب موشک 120 کیلومتر برد و ماهواره را دارد چرا در عرصه اقتصاد ضعیف بوده و پس از 40 سال هنوز در صف گوشت هستیم؟
وی با اشاره به عوامل مؤثر در تأمین رفاه عمومی مطرح کرد: نظام پولی و بانکی، شبکه گمرکی، دارایی و مالیات، شبکه توزیع و مصرف و نظام بیمه از مهم ترین این موارد است که اگر سالم باشند رفاه ایجاد می‌شود. و مسئولان این بخش ها به طور مستقیم یا غیرمستقیم با رأی مردم انتخاب می‌شوند و رهبری در این زمینه دخالتی ندارد.
آبنوش تصریح کرد: امروز اقتصاد ایران مدیران سالم، پاک دست و مخلصی چون شهید همدانی و قاسم سلیمانی را کم دارد و اگر اقتصاد بیمار ایران به دست مدیران جهادگر بیفتد پیشرفت می‌کند.
وی اعلام کرد: امروز دیگر اصلاح طلب و اصولگرا معنا ندارد و انقلابی و ضد انقلابی داریم و هر فردی بتواند گرهی از کار مردم گشوده و قدمی بردارد، دستش را می بوسیم.
آبنوش گفت: از بین 80 میلیون جمعیت ایران تعداد کمی دچار سوء استفاده مالی و اقتصادی هستند که باید تکلیف آن ها هم مشخص شود چراکه به آخر مسیر رسیده‌ایم و اگر تحمل کرده و مطالبه گری کنیم از این مرحله هم به سلامت عبور می کنیم.
مردم شهر مریانج در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نزدیک به 200 شهید به ویژه 8 سردار شهید به نام‌های حبیب‌ا... مظاهری، علیرضا حاجی‌بابایی، هادی فضلی، اکبر یارمحمدی، اسماعیل شکری‌موحد، عباس فرجی، علیرضا دهقانی و حمیدرضا یکن‌آبادی را تقدیم انقلاب کرده‌ و از نظر تعداد شهدا به نسبت جمعیت مقام سوم را در کشور دارند.
یادواره‌های شهدا نزدیک به 30 سال است که به صورت مداوم و فصلی در این شهر برگزار شده و این بار هم یادواره شهدای فصل زمستان فضای شهر را ملکوتی کرد.
از شهدای شاخص این یادواره می‌توان به سردار شهید شیخ اکبر یارمحمدی از پیشکسوتان مبارزات انقلابی در استان و از فرماندهان دفاع مقدس اشاره کرد. این سردار بزرگ یار دیرین آیت‌الله شهید مدنی بوده و گروه «ضربت» به عنوان نخستین نیروی مردمی مسلح کشور در مبارزات انقلابی به فرماندهی شهید یارمحمدی فعالیت می‌کرد.
این گروه پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم به فعالیت خود ادامه داده و علاوه بر دستگیری ضد انقلاب و خائنان، کار فرهنگی نیز انجام می‌داد و نخستین کمیته انقلاب اسلامی کشور نیز به فرماندهی شهید یارمحمدی در مریانج و به محض ابلاغ فرمان امام راحل(ره) تشکیل شد.
شیخ اکبر یارمحمدی در سرکوبی غائله کردستان و مقابله با کومله، نقش اساسی داشته و از پایه‌گذاری گردان‌های جندا... در منطقه کردستان به شمار می‌رود که سرانجام پس از سال‌ها مجاهدت 22 آبان 59 در درگیری مسلحانه با ضد انقلاب به شهادت رسید.
شهر مریانج که از قطب‌های مذهبی غرب کشور به شمار می‌رود از نظر دیانت و ولایت‌مداری شهرت ویژه‌ای دارد به طوری که مسجد جامع این شهر کانون فعالیت‌های انقلابی بوده و افرادی چون مرحوم شیخ رضا مظاهری هم در فعالیت‌های انقلابی چون موضع‌گیری بر ضد لایحه کاپیتولاسیون نقش مهمی داشته است.
زمانی که حاج آقا مصطفی خمینی در سال 56 به شهادت رسید با وجود خفقان حاکم بر جامعه، تعدادی از افراد متدین و غیور این شهر اقدام به برپایی مجلس چهلم برای ایشان کردند به طوری که خبر برگزاری مراسم در سه شهر قم، تبریز و مریانج در روزنامه سراسری منتشر شده و ساواک هم بانیان این مراسم چون شهید اکبر یارمحمدی، اسدالله رستمی و محمد قادری مظاهر که همگی در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند را زندانی و شکنجه کرد.
انتهای پیام

captcha