خانواده قربانیان جنایت کارولینا همچنان در پی اجرای عدالت
کد خبر: 3789619
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱

خانواده قربانیان جنایت کارولینا همچنان در پی اجرای عدالت

گروه بین‌الملل – با گذشت 4 سال از ترور سه دانشجوی مسلمان در ایالت کارولینای شمالی، خانواده‌های قربانیان هنوز در انتظار اجرای عدالت درباره عامل این جنایت هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از سی‌بی‌اس؛ چهار سال قبل، سه جوان دانشجو در آپارتمانی در منطقه «چپل‌هیل» در کارولینای شمالی به به قتل رسیدند اما هنوز برای فرد متهم، حکمی صادر نشده است.

«ضیا شادی برکات» 23 ساله و همسرش «یسری محمد ابوصالحه» 21 ساله به همراه خواهرش «رازان ابوصالحه» در سال 2015 در منزل این زوج مسلمان، بر اثر تیراندازی یک فرد مهاجم کشته شدند.

«فریس برکات» برادر ضیا می‌گوید: این مساله همچنان قلب ما را به درد می آورد.
 
برکات می‌گوید: بسیار دشوار است که تصور کنیم 4 سال  از این واقعه گذشته است. به ویژه اینکه هنوز ما به دادگاه نرفته‌ایم. احساس می‌کنم بار این مصیبت هنوز بر دوش من سنگینی می‌کند.

دانشگاه‌های ایالتی کارولینای شمالی و دانشگاه کارولینای شمالی در چپل‌هیل، بورسیه و جایزه‌ای را به نام این قربانیان ارائه کرده‌اند.
 
کریگ هیکس، قاتل این سه جوان مسلمان، به قتل از نوع درجه اول متهم شده است. وی در سال 2015، این سه مسلمان دانشجو را از ناحیه سر هدف شلیک گلوله قرار داده بود. به دنبال این جنایت، مسلمانان آمریکایی در اعتراض به این قتل فجیع، در برابر کاخ سفید نماز اقامه کردند.

انتهای پیام
captcha