آوارگی 50 خانواده فلسطینی به بهانه تمرینات نظامی
کد خبر: 3789653
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵

آوارگی 50 خانواده فلسطینی به بهانه تمرینات نظامی

گروه بین‌الملل ــ رژیم صهیونیستی به 50 خانواده فلسطینی برای ترک منازلشان اخطار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری UNA؛ نیروهای رژیم صهیونیستی به 50 خانواده فلسطینی در اغوار شرقی برای اینکه فردا چهارشنبه منازلشان را ترک کنند، اخطار دادند.

این اخطار به بهانه انجام تمرینات نظامی در منطقه مذکور است که به صورت مستمر انجام می‌شود.

معتز بشارات، مسئول پرونده اغوار در استان طوباس گفت: حدود 300 شهروند در این شرایط جوی سرد به دلیل اجرای تمرینات نظامی رژیم صهیونیستی آواره بیابان شده‌اند.

این مسئول افزود: نیروهای رژیم صهیونیستی پس از هر تمرین، ضررهای مادی بسیاری به مناطق وارد می‌کنند و تجهیزاتی که جا می‌گذارند نیز برای شهروندان خطرناک است.

وی در ادامه تأکید کرد: در پی تمرینات نظامی این رژیم در سه‌شنبه گذشته، بیش از 600 هزار مترمربع زمین کشاورزی نابوده شده و علاوه بر آن 140 هزار مترمربع خاک‌برداری شده است.

نیروهای صهیونیستی معمولاً در کرانه باختری و منطقه اغوار تمرین می‌کنند که در پی آن ده‌ها خانواده فلسطینی ناچار به ترک خانه‌هایشان می‌شوند.

حدود 10 هزار فلسطینی در منطقه اغوار که در کنار مرزهای اردن واقع شده، زندگی می‌کنند که 5 هزار تن از آنان در اغوار شمالی و از راه دام‌پروری و در خانه‌هایی از جنس حلبی و چادر زندگی می‌کنند، زیرا رژیم صهیونیستی به آنان اجازه ساخت خانه نمی‌دهد.

انتهای پیام

captcha