لزوم تقویت وحدت شیعه و سنی در جامعه ایرانی
کد خبر: 3789674
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹

لزوم تقویت وحدت شیعه و سنی در جامعه ایرانی

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه ماکو بر لزوم تقویت وحدت شیعه و سنی در جامعه ایرانی اسلامی تأکید کرد و گفت: باید وحدت خود را حفظ کرده و همچون برادر باشیم.

لزوم تقویت وحدت شیعه و سنی در جامعه ایرانی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد هاشمی، امام جمعه ماکو شب گذشته، ۲۳ بهمن‌ماه‌ در نشست هم‌اندیشی روحانیان شیعه و اهل سنت ماکو، ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تسلیت ایام فاطمیه، در خصوص دستاوردهای انقلاب گفت: ما در عرصه‌های مختلف دستاوردهای متعددی داریم که بنا به فرموده امام راحل، رویش‌های انقلاب بیشتر از ریزش آن است.
وی افزود: در عرصه نظامی و در بحث موشک‌های بالستیک و ماهواره‌برها از جمله هشت کشور برتر دنیا هستیم.
امام جمعه ماکو تصریح کرد: فرهنگ هسته‌ای در ایران بومی‌سازی شده است و این در حالی است که ریشه انرژی هسته‌ای به خود ایران برمی‌گردد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما نخبگان و دانشمندان زیادی داریم که به آن افتخار می‌کنیم، تصریح کرد: شما داعش را کوچک نگیرید، در سایه این مقاومتی که ایران اسلامی در منطقه ایجاد کرد، توانست کمر تکفیری‌ها را بشکند.
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد هاشمی در ادامه همچنین با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور بیان کرد: در برجام نیز اگر به حرف رهبر گوش می‌کردیم، می‌توانستیم پیشرفت کنیم و اکنون این وضعیت را نداشتیم.
وی با اشاره به عوامل پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران گفت: اگر بخواهیم انقلاب تداوم پیدا کند، نتیجه آن اتحاد، انسجام، وحدت و همدلی زیر سایه مقام معظم رهبری است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی با اشاره به لزوم تقویت وحدت شیعه و سنی در جامعه ایرانی اسلامی تأکید کرد: باید وحدت خود را حفظ کرده و همچون برادر باشیم.
رمز پیروزی انقلاب، وحدت امت اسلامی بود
حجت‌الاسلام‌والمسلمسن باقری، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت، نیز ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تسلیت ایام فاطمیه گفت: از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایجاد وحدت و برادری در مناطق اهل سنت و تشیع بوده است.
وی افزود: باید برای اعتلای انقلاب اسلامی زیر پرچم اسلام تلاش کنیم، چراکه رمز پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ وحدت امت اسلامی و جامعه ایرانی بود، لذا اگر اقوام و مذاهب وحدت نداشتند، انقلاب در برابر قدرت شاه و طاغوت که مورد حمایت استکبار جهانی و کشورهای غربی بود، موفق و پیروز نمی‌شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین باقری تاکید کرد: می‌توان نتیجه وحدت را در این چهل سال در امنیت کشور در منطقه مشاهده کرد، لذا در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب همه نخبگان، خواص خدمات نظام را تبیین و روشنگری کنند.
وی در پایان به دستاوردهای مهم انقلاب در حوزه‌های مهم اهل سنت در عرصه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی و بهداشتی در کشور و منطقه اشاره کرد.
انتهای پیام

captcha