احساس ناامنی؛ مانع ورود سرمایه‌گذاران به سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3789681
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷

احساس ناامنی؛ مانع ورود سرمایه‌گذاران به سیستان و بلوچستان

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: احساس ناامنی مهم‌ترین مانع ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به سیستان و بلوچستان است و می‌بینیم که علی‌رغم امنیت حاکم بر استان، سرمایه‌گذاران برای ورود به استان تردید می‌کنند؛ این احساس باید کاملاً از بین برود.

احساس ناامنی؛ مهمترین مانع ورود سرمایه‌گذاران به سیستان و بلوچستان

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حافظ اسماعیل ملازهی، معاون دارالعلوم اهل سنت زاهدان شب گذشته در همایش نخستین رویداد معدنی در جنوب شرق کشور، گفت: سیستان و بلوچستان بهشت معدن‌های ایران است، با این‌حال در مرحله اکتشاف مانده و به بهره‌برداری نرسیده است.
معاون دارالعلوم اهل سنت زاهدان بیان کرد: با توجه به اینکه قریب به 50 درصد معادن کشور در سیستان وبلوچستان وجود دارد، نیاز است به این حوزه توجه بیشتری شود.
وی افزود: توجه به زیر‌ساخت‌ها در حوزه معدن یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باعث پیشرفت این حوزه می‌شود اما متأسفانه تاکنون در این خصوص اقدام مؤثری صورت نگرفته است.
ملازهی اظهار کرد: امنیت در سیستان و بلوچستان با تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی و همکاری خوب علما، معتمدان و ریش سفیدان طوایف و قشرهای مختلف مردم به‌خوبی برقرار است اما احساس ناامنی همچنان وجود دارد.
وی ادامه داد: احساس ناامنی مهم‌ترین مانع ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به سیستان و بلوچستان است و می‌بینیم که علی‌رغم امنیت حاکم بر استان، سرمایه‌گذاران برای ورود به استان تردید می‌کنند؛ این احساس باید کاملاً از بین برود.
معاون دارالعلوم اهل سنت زاهدان بیان کرد: یکی از عواملی که می‌تواند احساس ناامنی را تا حد زیادی مرتفع سازد، رسانه است؛ رسانه باید به رسالت خود در زدودن غبار ناامنی و خشونت از چهره استان، عمل کند.
یادآور می‌شود، بعد از این مراسم، نخستین نمایشگاه معدن و صنایع معدنی سیستان و بلوچستان نیز در محل نمایشگاه‌های دائمی زاهدان افتتاح شد.

انتهای پیام

captcha