پیوند قرآن و مسجد؛ مبنای فعالیت‌های ‌خانه قرآن نورالثقلین لردگان
کد خبر: 3789687
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵

پیوند قرآن و مسجد؛ مبنای فعالیت‌های ‌خانه قرآن نورالثقلین لردگان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر خانه قرآنی نورالثقلین لردگان گفت: تمام فعالیت‌های آموزشی ـ فرهنگی این خانه قرآنی در مسجد امام حسین(ع) لردگان برگزار می‌شود.

رضا همتی، مدیر خانه قرآنی نورالثقلین لردگان، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: خانه قرآنی نورالثقلین لردگان از سال 1393 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و پیش از این سال نیز، این مجموعه در عرصه فعالیت‌های قرآنی در سطح شهر لردگان حضور داشت.
وی برگزاری کلاس‌های حفظ، صوت و لحن و تدبر و تفسیر را از مهم‌ترین فعالیت‌های آموزشی این خانه قرآنی عنوان کرد و افزود: تعداد قرآن‌آموزان در هر کلاس از 20 تا 30 نفر است و در کلاس‌های حفظ سوره یاسین یا حجرات، تعداد بیشتری از علاقه‌مندان مشارکت دارند.
مدیر مؤسسه نورالثقلین لردگان با بیان اینکه تمام فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی این مؤسسه در مسجد امام حسین(ع) لردگان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برگزاری محافل قرآنی عمومی، کرسی تلاوت با دعوت از چهره‌های قرآنی برتر استان و نیز برگزاری طرح «تلاوت نور» که به تلاوت یک صفحه از قرآن در هر روز اختصاص دارد، از مهم‌ترین فعالیت‌های جنبی این خانه قرآنی در فضای پرشور و معنوی مسجد است.
همتی افزود: در کنار این برنامه‌ها، برگزاری جلسات مذهبی و جشن و سوگواره در مناسبت‌های مختلف به‌ویژه در ماه مبارک رمضان و نیز برگزاری برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر همواره در دستور کار فعالیت‌های این خانه قرآنی قرار دارد، ضمن اینکه هیئت دانش‌آموزی این مجموعه نیز هفته‌ای یک شب در مسجد امام حسین(ع) لردگان به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله سخنرانی مذهبی، جلسات مداحی و ... می‌پردازد.
وی با اشاره به جدیدترین برنامه برگزار شده از سوی این خانه قرآنی، به محفل قرآنی، تصریح کرد: هفته گذشته یک محفل قرآنی باشکوه، با حضور پرشور مردم و با دعوت از قاریان برجسته حوزه و نیز چهره‌های برتر قرآنی نوجوان و با سخنرانی استاد حوزه علمیه در مسجد امام حسین(ع) لردگان برگزار شد.
همتی درخصوص درخشش قرآن‌آموزان این خانه قرآنی در مسابقات استانی خاطرنشان کرد: این افراد طی دو سال گذشته و به صورت پیاپی، در جشنواره قرآنی «منهاج» که از سوی اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی و اتحادیه موسسات فرهنگی قرآن و عترت استان برگزار شد، موفق به کسب مقام‌های برتر استانی در رشته‌های مختلف قرآنی شدند.
یادآور‌ می‌شود، خانه قرآنی نورالثقلین لردگان در چهارمحال و بختیاری، واقع در مسجد امام حسین(ع)، جنب گلزار شهدا، همواره پذیرای علاقمندان فراگیری قرآن و مباحث قرآنی است.

انتهای پیام

captcha