وجود ۲۰ هزار رقبه در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3789712
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
حجت‌الاسلام مصائبی خبر داد:

وجود ۲۰ هزار رقبه در آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، تعداد رقبه‌های استان را ۲۰ هزار رقبه اعلام کرد و گفت: اگر رقبه‌های استان احیا شود تعداد آن‌ها به ۵۰ هزار مورد نیز می‌رسد.

وجود 20 هزار رقبه در آذربایجان‌شرقی

حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، یکی از برکات پیروزی انقلاب اسلامی را احیای وقف و پس گرفتن موقوفات از افراد اعلام کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب مردم علاوه بر وقف اموال خود جان خود را نیز به نوعی وقف آن کردند و شخصیت‌ها و علمای بزرگی از جان خود برای محکم‌تر کردن ریشه دین و انقلاب گذشتند.
وی با اشاره به اینکه تعداد وقف پس از پیروزی انقلاب اسلامی چندین برابر شده است، یادآوری کرد: پیش از انقلاب تعداد مساجد استان حتی به یک هزار مسجد هم نمی‌رسید در حالی که هم‌اکنون 7 هزار مسجد در سطح استان وجود دارد.
حجت‌الاسلام مصائبی اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از 100 امامزاده در استان فعال است در حالی که پیش از انقلاب تعداد معدودی از آن‌ها شناخته شده بود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، تعداد رقبه‌های استان را 20 هزار رقبه اعلام کرد و افزود: اگر رقبه‌های استان احیا شود تعداد آن‌ها به 50 هزار مورد نیز می‌رسد.
وی همچنین برگزاری مسابقات قرآنی در سطوح شهرستانی، استانی، ملی و بین‌المللی را از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: تاکنون 41 دوره این مسابقات در سطح استان و کشور برگزار شده است.

انتهای پیام

captcha