مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند عزم عمومی است
کد خبر: 3789727
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲

مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند عزم عمومی است

گروه اجتماعی ــ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند عزم و اراده عمومی و مشارکت همگانی هستیم و موضوع پیشگیری از این آسیب‌ها باید با مشارکت مردمی تحقق یابد.

به گزارش ایکنا از یزد، محمدحسین رحیمی‌زاده، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد شب گذشته، 23 بهمن در جمع نمازگزاران مسجد حضرت حسنین در راستای اجرای طرح 40 مسجد 40قاضی اظهار کرد: مسجد از قدیم الایام محور مباحث اجتماعی و عمومی مردم بوده است و اکنون نیز باید به نقطه ثقل جلب مشارکت مردم در رسالت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی شود.
وی ادامه داد: در گذشته بسیاری از مشکلات و دغدغه های مردم با طرح در اجتماعات مردمی مسجد، حل و فصل می گشت و کارگزاران مساجد به عنوان معتمدین محلات، نقش اساسی در ساماندهی مشکلات محلات داشتند.
این مقام قضایی در خصوص پنج عامل اول اختلافات خانوادگی ارجاع شده به مراکز مشاوره بیان کرد: علاوه بر اعتیاد، آسیب‌های فضای مجازی، خیانت، دخالت اطرافیان نیز جزء پنج عامل اول است که باید این گونه مشکلات و فرهنگ‌های غلط از پایگاه‌های اجتماعی مردمی همچون مسجد تبیین و تشریح شود و توسط روحانیون، خطبا و کارشناسان امر از تربیون مسجد به سمع و نظر مردم برسد.
وی تصریح کرد: اگر امروز کارشناسان و مددکاران محاکم خانواده، نقش فضای مجازی را در سست شدن بنیان خانواده، ایجاد جرم و بزه، شکل گیری سوء ظن و حرکت به سوی خیانت را مطرح می‌کنند، باید مردم از این موضوعات و مشکلات آگاه شوند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، به افزایش جرائمی همچون، سرقت، کلاهبرداری و ... از طریق فضای مجازی اشاره کرد و گفت: انجام کلاهبرداری‌های اینترنتی به واسطه فضای مجازی هر روز قربانی می‌گیرد و با سطح تحصیلات و موقعیت اجتماعی مرتبط نیست! چراکه در شگرد اعلام برنده شدن جایزه و کشاندن افراد پای عابر بانک و خالی کردن حساب بانکی آنان، افرادی با تحصیلات بالا هم به سادگی فریب چرب زبانی افراد شیاد و کلاهبردار را خورده‌اند.
وی نسبت به استفاده از عکس‌های شخصی در پروفایل و ارائه اطلاعات خصوصی در مظان دید عمومی هشدار داد و افزود: بارها نسبت به عواقب این گونه کارها که موجب سوء استفاده می‌شود، هشدار داده شده است اما هنوز دادگستری باید شاهد شکایت‌های این چنینی در خصوص سوء استفاده از اطلاعات خصوصی افراد باشد.
رحیمی زاده تصریح کرد: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی همچون زمان دفاع مقدس، نیازمند عزم و اراده عمومی و مشارکت همگانی هستیم و موضوع پیشگیری از این آسیب‌ها باید با مشارکت مردمی تحقق یابد.

انتهای پیام

captcha