احترام به پدر و مادر؛ ویژگی بارز شهید «مجتبی کرمی»
کد خبر: 3789734
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴

احترام به پدر و مادر؛ ویژگی بارز شهید «مجتبی کرمی»

گروه فرهنگی ـ همسر شهید مدافع حرم مجتبی کرمی با بیان اینکه شهید کرمی همیشه به شهدا ارادت داشت، گفت: یکی از دلایل عاقبت بخیری شهید کرمی، احترام به پدر و مادر است، همیشه سعی داشت رضایت آن‌ها را داشته باشد.

به گزارش ایکنا از همدان، رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان به همراه معاون فرهنگی و جمعی از پرسنل و دانشجویان مؤسسه علمی ـ‌ کاربردی جهاددانشگاهی با خانواده شهید مجتبی کرمی، از شهدای مدافع حرم دیدار کردند.
اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی واحد همدان در این دیدار که به مناسبت چهل‌سالگی انقلاب اسلامی برگزار شده است، اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حاصل و نتیجه از جان گذشتگی‌های کسانی است که از جان و مال خود گذشتند.
اسدی بیان کرد: خصوصیات و ویژگی‌های شهدای مدافع حرم متفاوت و متمایز از شهدای دفاع مقدس است، چراکه این شهدا در خارج از کشور خود مبارزه کرده و به شهادت رسیدند.
وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس و انقلاب فضای جامعه به صورتی بود که افراد راحت‌تر از این زمان می‌توانستند از همه چیز خود بگذرند و بروند، افزود: در زمان کنونی ‌بین مردم و مسئولان دل‌بستگی‌ها بسیار زیاد شده است و افرادی چون شهید کرمی با وجود دل‌بستگی‌ها، با اعتقاد راسخ و برای ادای دین و با پافشاری به آرمان‌های خود به غربت می‌روند و به شهادت می‌رسند.
اسدی با اشاره به اینکه در پرورش چنین افرادی خانواده نقش بسزایی دارد، تصریح کرد: باید به آن‌ها دست‌مریزاد گفت و صد البته که همسر او نیز در این تصمیم اثرگذار بوده است که امیدواریم خداوند به همه آنها پاداش نیک دهد.
کرمی برادر شهید نیز در این دیدار گفت: حضور شما در منزل شهید نشان‌دهنده این است که شما در مسیر شهدا هستید و قرار نیست همه شهید شوند، هر کس وظیفه‌ای دارد.
کرمی بیان کرد: همین که با اینگونه دیدارها نمی‌گذارید عطر شهدا از کوچه‌های شهر برود و همین احساس مسئولیت در قبال شهدا و خانواده‌های آنان به این معناست که در مسیر شهدا گام برمی‌دارید.
وی با بیان اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، اظهار کرد: پی‌ریزی به شهادت رسیدن شهدا از سال‌ها قبل در خانواده و ‌بین دوستان انجام می‌شود، مجتبی وقتی در کلاس پنجم ابتدایی محصل بود، از او پرسیدند که می‌خواهد در آینده چکاره شود؟ پاسخ داده بود که می‌خواهد شهید شود!
برادر شهید با اشاره به اینکه شهید کرمی در هنگام خواستگاری از همسرش نیز این موضوع را عنوان کرده بود، افزود: مجتبی از خانواده، همسر و دختر 3 ساله خود گذشت و به سوریه رفت و من بعد از شهادت وی زوایایی از او دیدم و شنیدم که پیش از آن کاملاً بی‌خبر بودم.
کرمی با بیان اینکه شهادت یک دنیا درس برای آموختن دارد، گفت: همه باید تلاش کنیم تا بتوانیم حتی یک نفر از مخالفان انقلاب را نسبت به این نظام خوش‌بین کنیم تا در آن دنیا روسیاه نباشیم.
همسر این شهید مدافع حرم نیز با بیان اینکه شهید کرمی همیشه به شهدا ارادت داشت، گفت: یکی از دلایل عاقبت‌بخیری شهید کرمی، احترام به پدر و مادر است، همیشه سعی داشت رضایت آن‌ها را داشته باشد.
در پایان این دیدار نیز رئیس جهاددانشگاهی همدان با اهدای لوح تقدیر و هدیه از خانواده این شهید تجلیل کرد.
یادآور می‌شود، شهید مجتبی کرمی در مهرماه ۱۳۹۴ برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) و مردم ستم‌دیده و مظلوم سوریه عازم جبهه‌های نبرد می‌شود و پس از ۱۲ روز حضور در جبهه‌های مقاومت درتاریخ ۲۵ مهر‌ماه ۹۴ برابر با سوم محرم‌الحرام ۱۴۳۷ هجری قمری در عملیات آزادسازی حومه حلب، توسط تک‌تیراندازان تروریستی داعش بر اثر اصابت گلوله غناصه به سرش به فیض عظمای شهادت نائل می‌شود.

احترام به پدر و مادر؛ ویژگی بارز شهید «مجتبی کرمی»

احترام به پدر و مادر؛ ویژگی بارز شهید «مجتبی کرمی»

احترام به پدر و مادر؛ ویژگی بارز شهید «مجتبی کرمی»

احترام به پدر و مادر؛ ویژگی بارز شهید «مجتبی کرمی»

احترام به پدر و مادر؛ ویژگی بارز شهید «مجتبی کرمی»

احترام به پدر و مادر؛ ویژگی بارز شهید «مجتبی کرمی»انتهای پیام

captcha