کاهش بودجه‌های فرهنگی متاثر از جنگ اقتصادی
کد خبر: 3789750
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹

کاهش بودجه‌های فرهنگی متاثر از جنگ اقتصادی

گروه شهرستان‌ها- نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، خوشاب، جوین، جغتای و داورزن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش بودجه‌های فرهنگی متاثر از جنگ اقتصادی است، گفت: بودجه‌های فرهنگی در کل کشور کاهش یافته و بودجه‌ فعالیت‌های قرآنی نیز متاثر از همین بودجه‌ها تحت تاثیر قرار گرفته و کم شده است.

کاهش بودجه‌های فرهنگی متاثر از جنگ اقتصادیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسین مقصودی، شامگاه گذشته 23 بهمن‌ ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ که در هتل کاملیای این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه از بزرگترین دستاوردهای انقلاب می‌توان به امنیت کشور و چرخش نخبگان از لایه‌های مختلف جامعه اشاره کرد، افزود: مردم با حضور در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند با مسئولان عقد و اخوتی ندارند و با ولایت و رهبری میثاق بسته‌اند.

دشمن به دنبال القای یاس و ناامیدی
وی با تاکید بر اینکه دشمن با استفاده از فضای مجازی به دنبال القای یاس و ناامیدی در جامعه است، افزود: قوه قضائیه در جامعه با مفاسد مبارزه می‌کند و نمونه آن را می‌توان به زندان بودن دو معاون رئیس جمهور، دادستان پایتخت و... اشاره کرد ولی دشمن به دنبال القای فساد سیستماتیک در جامعه است در حالی که اینگونه نیست.
نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، خوشاب، جوین، جغتای و داورزن در مجلس شورای اسلامی با گلایه از وضعیت اقتصادی و بودجه‌های فرهنگی در کشور با اشاره به گل‌هایی که در مجلس به وزرا تقدیم کرد، بیان کرد: ما در خانه ملت از مردم دفاع می‌کنیم و در کنار دولت هستیم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایکنا در رابطه با علل کاهش بودجه‌های قرآنی و فرهنگی در کشور، تصریح کرد: با توجه به وضعیت بودجه‌بندی برای سال 98 و قرار داشتن کشور در جنگ اقتصادی بودجه‌های فرهنگی در کل کشور کاهش یافته و بودجه‌ فعالیت‌های قرآنی نیز متاثر از همین بودجه‌ها تحت‌تاثیر قرار گرفته و کم شده است.
وی با بیان اینکه برخی معتقدند در وضعیتی که کشور در آن قرار گرفته نباید بودجه‌های‌ فرهنگی و قرآنی کم شود، عنوان کرد: از علل مطرح شده پیرامون شایعات استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توان به فشارهایی اشاره کرد که در همین زمینه بر ایشان وارد می‌شود. همچنین قرار بود از بودجه سال آینده اوراق اعتباری برای بازنشستگی معلمان درنظر گرفته شود که این اوراق تبدیل به پول شده است.
مقصودی با اشاره به پرداخت 7 میلیارد تومان توسط دولت برای احیای قنوات در دیار سربداران و برداشت 200 میلیون دلار با اجازه رهبری برای احداث‌ 10 بند خاکی در سبزوار و شهرستان‌های اطراف بیان کرد: برای تکمیل راه‌آهن سبزوار نیز 100 میلیارد تومان اعتبار داده شده که تمام این مبلغ تخصیص نیافته است.
وی با اشاره به باز نشدن IC ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی سبزوار و مشکلاتی که در تغییر نرخ ارز در سال‌های اخیر به وجود آمده، اضافه کرد: از مشکلاتی که در مسیر ساخت راه‌آهن سبزوار وجود دارد موضوع تملک زمین‌های مسیر است که از نمونه‌های آن می‌توان به اعتراض 40 مالک زمین در منطقه شهر سلطان‌آباد اشاره کرد که متقاضی دریافت پول نقد بودند.

بودجه نویسی در کشور بومی نیست/ عدم توجه به محرومان جامعه
نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، خوشاب، جوین، جغتای و داورزن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به چالش‌های بودجه سال آینده کشور بیان کرد: یکی از مشکلات این بودجه نویسی از جنس مردم نبودن نویسندگان آن و عدم توجه به قشر محروم جامعه، افراد پایین دست و روستاها است تا جایی که رهبر معظم انقلاب ورود کردند و بیان کردند این بودجه نویسی بومی نیست و ساختار‌ها در کشور باید تغییر کند. با توجه به وضعیت کشور و قرار داشتن در جنگ اقتصادی ممکن است اعداد بودجه در آینده تغییر کند.
مقصودی با تاکید بر اینکه اگر کشور ایران می‌خواهد در پیشرفت مانند ژاپن شود باید به معلمان و دانش‌آموزان بها بدهیم، عنوان کرد: معلم باید فرصت تحقیق و پژوهش و مطالعه داشته باشد و دغدغه مشکلات مالی نباید داشته باشد وگر نه با وجود مشکلات معلمان نباید ادعای توسعه در کشور داشته باشیم.
وی با اشاره به مشکلاتی که در بین دولت مردان وجود دارد و بعد از سر کار آمدن دولت‌ها بسیاری از خدمات و اقدامات دولت قبل را ضایع و یا از بین می‌برند، تصریح کرد: این ایرادی که در کشور وجود دارد و گرنه باید مانند برخی از کشورها با نوشتن 5 برنامه توسعه به اهداف عالی و تعیین شده می‌رسیدیم.
مقصودی با تاکید بر اینکه رمز موفقیت مسئولان اتحاد و همدلی و پرهیز از تفرقه و پرونده سازی برای همدیگر است، اظهار کرد: مسئولان نباید بین مردم یاس و ناامیدی تزریق کنند.

انتهای پیام

captcha