ثبت سی و هشتمین وقف گیلان در سال جاری
کد خبر: 3789759
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴

ثبت سی و هشتمین وقف گیلان در سال جاری

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از ثبت سی و هشتمین وقف در این استان با نیت فعالیت‌های قرآنی در بندرانزلی خبر داد.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان، امروز، 24 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: سی‌وهشتمین وقف سال جاری در شهرستان بندرانزلی با نیت برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه این واقف اهل بندرانزلی یک واحد آپارتمان خود را به مساحت 74 متر مربع وقف برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن کریم کرده است، افزود: ارزش این وقف چهار میلیارد ریال است.

علیزاده با بیان اینکه این نخستین وقف شهرستان بندرانزلی در سال جاری است، گفت: شهرستان بندرانزلی 55 موقوفه و 320 رقبه دارد، بیشتر نیات موقوفات این شهرستان روضه‌خوانی امام حسین(ع) و کمک به فقراست.

مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به سابقه درخشان شهرستان بندرانزلی در فعالیت‌های قرآنی، گفت: یکی از نیازهای این شهرستان حمایت از فعالیت‌های قرآنی است که وقف جدید هم با همین نگاه، نیت قرآنی دارد.

وی عمل به نیات واقف را مهمترین وظیفه در اوقاف عنوان و بیان کرد: واقفان یقین داشته باشند که بر اساس نیات آنها، عمل می‌شود.

علیزاده با بیان اهمیت وقف و مشارکت در این کار خداپسندانه، تصریح کرد: وقف منبع و انگیزه کار نیک و تداوم خیرخواهی در بخش‌های مختلف جامعه است که برکات آن تا ابد برای شخص واقف و جامعه، ساری و جاری خواهد بود.

مدیرکل اوقاف گیلان گفت: تا پیش از هفته وقف امسال 35 وقف جدید با ارزش تقریبی 210 میلیارد ریال در گیلان به ثبت رسید.

انتهای پیام

captcha