دفتر هجدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز بسته شد/ «سرخپوست»؛ فیلم برگزیده شیرازی‌ها
کد خبر: 3789776
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲

دفتر هجدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز بسته شد/ «سرخپوست»؛ فیلم برگزیده شیرازی‌ها

گروه فرهنگی ـ هجدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز با معرفی برگزیدگان این دوره از جشنواره شب گذشته به كار خود پایان داد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر شیراز همراه با معرفی برگزیدگان این دوره از جشنواره شب گذشته، 23 بهمن‌ماه در مجتمع فرهنگی ـ هنری شهر آفتاب برگزار شد.
محسن خباز، مدیر اجرایی این دوره از جشنواره در این مراسم گفت: هجدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز طی روزهای 12 تا 22 بهمن‌ماه در دو بخش سوادی سیمرغ و نگاه و همچنین پروانه سیمرغ برگزار شد كه 25 فیلم در بخش اول و 5 فیلم در بخش دوم به اكران درآمدند.

استقبال 27 هزار نفر از جشنواره امسال
وی با بیان اینكه طبق آخرین آمار اعلام شده 27 هزار نفر از این دوره از جشنواره استقبال كردند، گفت: بیش از 32 درصد افزایش مخاطبان نسبت به دوره‌های گذشته جشنواره داشتیم.
مدیر اجرایی هجدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز در پایان یادآور شد: طی این ایام ما تلاش كردیم تا بخش پروانه سیمرغ را به دانش‌آموزان كم‌برخوردار اختصاص دهیم.
سیدغلامرضا موسوی، رئیس شورای عالی تهیه‌كنندگان كشور نیز در این مراسم ابتدا از واگذاری این جشنواره به بخش خصوصی قدردانی كرد چرا كه این كار در بسیاری از استان‌ها به سادگی رخ نداده است.
وی همچنین از مجموعه هنر شهر آفتاب نیز قدردانی و تأكید كرد كه این مجموعه توانسته سیستمی را به وجود آورد كه تقریباً تمام هنرمندان سینمای ایران برای نمایش‌های مردمی با طیب خاطر به شیراز بیایند.
موسوی با بیان اینكه برخی از مراكز دوست نداشتند كه برخی از فیلم‌هایی كه حتی پروانه هم دارند نمایش داده شوند اما اینجا همه فیلم‌ها نمایش داده می‌شود، گفت: البته واقعاً برای ما به‌عنوان بچه‌های سینما هم اتفاق بزرگی است چون دوستان ما زجر می‌كشیدند وقتی در شهر بزرگ و هنرپروری نمی‌توانستیم فیلمی نمایش دهیم و این شاهكار بسیار بزرگی است.
رئیس شورای عالی تهیه‌كنندگان كشور این نكته را یادآور شد كه استان فارس تنها استانی است كه جشنواره فیلم فجر را اجرا می‌كند كه البته شهرهای دیگری نیز مشهد و اصفهان هم این جشنواره را اجرا می‌كنند.

جشنواره فیلم فجر باعث رشد دوباره سینما می‌شود
وی با بیان اینكه دست‌اندركاران فیلم فجر شیراز تقریباً تمام فیلم‌ها را با هر تمهیدی توانستند به اینجا آورده و نمایش دهند، گفت: این جشنواره باعث رشد دوباره سینما در منطقه می‌شود.
موسوی با تصریح اینكه امسال نسبتاً فیلم‌های خوب بیشتر از سال‌های دیگر داشتیم، گفت: فیلم‌ها به حدی خوب بودند كه انتخاب بهترین‌ها برای هیئت داوران سخت بود.
یادآور می‌شود، طبق نظرسنجی‌ تماشاگران شیرازی فیلم «سرخپوست» به‌عنوان بهترین فیلم این دوره از جشنواره انتخاب شد كه در این مراسم نیز از این فیلم تجلیل شد و پایان‌بخش این مراسم نیز اكران فیلم «قسم» بود.
انتهای پیام

captcha