بهره‌مندی ۵ هزار دانشجو و دانش‌آموز البرزی از خدمات کمیته امداد
کد خبر: 3789841
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳

بهره‌مندی ۵ هزار دانشجو و دانش‌آموز البرزی از خدمات کمیته امداد

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی کمیته امداد البرز گفت: ۵۲۳ دانشجو و چهار هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز البرزی در زمینه تأمین کمک‌هزینه تحصیلی، شهریه و سایر نیازهای معیشتی از حمایت کمیته امداد بهره‌مند هستند.

بهره‌مندی 5 هزار دانشجو و دانش‌آموز البرزی از خدمات کمیته امداد

حسین رجبی، معاون فرهنگی کمیته امداد البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به اینکه تقویت جایگاه اجتماعی و توانمندسازی فرزندان مددجویان با هدف حضور سازنده در جامعه از جمله برنامه‌های مهم این نهاد است، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در قالب کمک‌هزینه تحصیلی، اعزام به اردوهای زیارتی و تفریحی، ارائه خدمات آموزشی در کانون‌ها و همچنین کمک‌هزینه شهریه دانشجویی به مددجویان این نهاد در البرز پرداخت‌ شده است.
وی با بیان اینکه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و برگزاری دوره‌های آموزشی برای زنان سرپرست خانوار بهترین راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی است، افزود: در سال جاری 10 هزار مددجوی البرزی با حضور در اردوگاه‌ها و کانون‌های فرهنگی تربیتی این نهاد از برنامه‌های طرح غنی‌سازی اوقات فراغت کمیته امداد بهره‌مند شده‌اند.
معاون فرهنگی کمیته امداد البرز با تأکید بر لزوم توجه هم‌زمان به توانمندسازی فرهنگی و توانمندسازی اقتصادی در کمیته امداد گفت: ۵۲۳ دانشجو و چهار هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز البرزی درزمینه تأمین کمک‌هزینه تحصیلی، شهریه و سایر نیازهای معیشتی از حمایت کمیته امداد بهره‌مند هستند.
این مسئول با اعلام اینکه 40 درصد از صدقات پرداختی مردم و خیران برای امور تحصیلی و فرهنگی مددجویان هزینه می‌شود، افزود: امسال پنج هزار زن سرپرست خانوار البرزی طی یک دوره 6‌ ماهه در دوره‌های آموزشی تربیت فرزند و راه‌های مقابله با آسیب‌ها و تهدیدات کانون خانواده شرکت کردند.
رجبی بابیان اینکه ۳۵ درصد از مددجویان دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی ۲۵ درصد در دانشگاه دولتی ۲۰ درصد در دانشگاه پیام نور ۱۱ درصد در دانشگاه‌های غیرانتفاعی و ۹ درصد در دانشگاه علمی کاربردی تحصیل می‌کنند، افزود: هم‌اکنون ۱۰۱ دانشجو در مقطع کاردانی ۳۸۹ دانشجو در مقطع کارشناسی ۲۷ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و ۷ دانشجو در مقطع دکترا مشغول به‌تحصیل هستند.
انتهای پیام

captcha