اعتراض مسلمانان اروپا به سیاست‌های سرکوب‌گرایانه چین
کد خبر: 3789866
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴

اعتراض مسلمانان اروپا به سیاست‌های سرکوب‌گرایانه چین

گروه بین‌الملل ــ رئیس مجمع مسلمانان اروپا، سیاست‌های سرکوب‌گرایانه چین علیه مسلمانان ترک در ایالت خودمختار سین‌کیانگ (ترکستان شرقی) را غير قابل قبول دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه؛ عبدالواحد نيازوف، رئیس مجمع مسلمانان اروپا طی سخنانی در چهارمین نشست هئيت مدیره این مجمع در کپنهاگ (پایتخت دانمارک) اظهار کرد: نقض حقوق بشر در ایالت خودمختار سین‌کیانگ (ترکستان شرقی) توسط چین غیرقابل قبول است.

وی افزود: به سفارت چین در کپنهاگ مراجعه خواهیم کرد و غیر قابل پذیرش بودن سیاست چین در ایالت خودمختار سین‌کیانگ و ترک‌های ایغور را به آنها ابلاغ خواهیم کرد.

در این نشست همچنین تورغونجان علاءالدین (مدیر امور دینی کنگره جهانی اویغور) به بیان درد و رنج مردم ترک اویغور پرداخت.

علاوه بر اعضای هیئت مدیره مجمع مسلمانان جهان٬ تورغونجان علاءالدین (مدیر امور دینی کنگره جهانی اویغور)٬ گادزی مراد عمراوف (عضو پارلمان روسیه)٬ دیپلمات‌های برخی سفارتخانه‌ها و نمایندگان دینی مقیم دانمارک نیز در این نشست حضور یافتند.

گفتنی است،‌ دولت چین کودکان خانواده‌های مسلمانان اویغور را در مراکز ویژه نگهداری می‌کند تا آنها زبان، فرهنگ و حتی وفاداری به آداب و رسوم خود را از ذهن پاک کنند. چین اقدامات گسترده‌ای را به منظور ریشه‌کن کردن فرهنگ اویغورها و کاهش نسل آنها اجرا می‌کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha