هنر بدون توجه به جنبه معنوی، شیطانی است
کد خبر: 3789874
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
حجت‌الاسلام خسروی:

هنر بدون توجه به جنبه معنوی، شیطانی است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برخی از هنرها که جنبه الهی خود را از دست داده‌اند هنری شیطانی است که مخرب جامعه و ارزش‌های آن خواهد بود.

هنر بدون توجه به جنبه معنوی، شیطانی استبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام محمدعلی خسروی، مدیرکل آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز ۲۴ بهمن‌ماه در مراسم اختتیامیه جشنواره ملی پوستر آیات از سری برنامه‌های ملی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: هدف جشنواره آیات نشان دادن زیبایی به مخاطب برای رساندن بیننده به ملکوت است.
وی افزود: اگر این جشنواره نتواند منتهی به آثاری شود که مخاطبان را به چنین هدفی والایی هدایت کند، این جشنواره هیچ دستاوردی نداشته‌است.
خسروی با اشاره به این‌که اگر هنر این واقعیت را نشان دهد که همه چیز عالم به دست خداست، ادامه داد: بازگشت به ملکوت بسیار تاثیرگذار است و دیگر زیبایی‌های ظاهری برای انسان دل‌ربا نخواهد بود.
مدیرکل آموزش و توسعه مشارکت های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این‌که هنر جلوه غریزه زیباشناسی انسان است، اظهار کرد: فطرت زیباپسندی نیاز به آموزش و هم‌چنین حدو مرز ندارد و لذا زبان‌ها و اعتقادها نمی‌تواند در این فطرت اختلال ایجاد کند.
وی عامل تحرک در انسان را 14 غریزه موجود در فطرت او دانست و ادامه داد: زیباپسندی در تمام انسان‌ها وجود دارد و این غریزه منجر به حرکت به سمت کمال می‌شود.
خسروی بیان کرد: خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد و هنرمند کسی است که می تواند این زیبایی را به دیگران نیز منتقل کند و آن‌چه را خود احساس می کند با دیگران به اشتراک بگذارد.
وی افزود: هنرمندان در عرصه‌های مختلف جلوه‌هایی از رسیدن به حقیقت عالم هستند؛ هنر نباید عریان و فاش باشد بلکه هنر بودن هنر در رمز و راز بودن آن است و هر چه پیچیده‌تر و پوشیده‌تر باشد، هنر زیباتری است.
مدیرکل آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطهار کرد: تمام پدیده‌های عالم دارای ظاهر و باطن است که جنبه نورانی آن جنبه‌ای به سوی خدا و جنبه ای دیگر به سوی مادیات و در تاریکی است و لذا هنرمند پلی از ظاهر به باطن پدیده‌ها می‌زند.
وی افزود: برخی از هنرها که جنبه الهی خود را از دست داده‌اند هنری شیطانی است که مخرب جامعه و ارزش‌های آن خواهد بود.
خسروی یادآوری کرد: هنر هنرمندان و شاعران بزرگ ایران، پل زدن از ظاهر به باطن بوده است و باید سایر هنرها نیز در چنین مسیری حر کت کند.
انتهای پیام
captcha