تکفیر، اسلام را خشن و بی‌منطق جلوه داده است
کد خبر: 3789883
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

تکفیر، اسلام را خشن و بی‌منطق جلوه داده است

گروه فرهنگی ــ رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که هنرمندان با استفاده از زبان قدرتمند هنر، به دنبال تبیین صحیح این دین الهی در جهان باشند، افزود: قرآن کتاب رحمت است اما گرایش‌های تکفیری با جمود ذهنی، اسلام را دینی خشن، بدون منطق و متعصبانه معرفی کرده‌اند. 

هنرمندان با زبان هنر معرف دین الهی در جهان باشندبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، امروز ۲۴ بهمن‌ماه در آیین اختتامیه جشنواره ملی پوستر آیات در قم اظهار کرد: فهم درست مفاهیم اسلامی به ویژه توسط هنرمندان ضرورت دارد؛ قرآن کتاب رحمت است اما گرایش‌های تکفیری با جمود ذهنی، اسلام را دینی خشن، بدون منطق و متعصبانه معرفی کرده‌اند. 
وی افزود: هنرمندان با شناخت صحیح مفاهیم اسلام با استفاده از زبان قدرتمند هنر، به دنبال تبیین صحیح این دین الهی در جهان باشند.
وی با اشاره به این‌که خداگرایی و محبت الهی، نفی سایر محبت‌ها نیست بلکه سایر محبت‌ها در چارچوب محبت الهی است، افزود: روزگار ما، روزگار بدفهمی اسلام است و با وجود گرایش به اسلام در سراسر جهان، نوع اسلامی که در دنیا معرفی می‌شود، تحریف شده، متحجرانه و بدون منطق است.
واعظی بیان کرد: قرآن منبع معرفت دینی و اصلی ترین منبع فرهنگ سازی است و ساحت درونی انسان‌ها همان بینش‌ها، ارزش‌ها و نظام زیباشناسی می باشد که حقیقت انسان را شامل می شود و از آن جایی که فرهنگ با ساحت درونی انسان سر و کار دارد، قرآن بر اصلاح درون انسان‌ها توجه کرده‌است. 
وی افزود: هنر فاخر قرآنی باید از نظر معنا و فرم، هنرمندانه و مطابق با آموزه‌های قرآنی باشد و لذا هنرمند قرآنی باید هنرمندانه پیام را به مخاطب انتقال دهد که خروجی چنین اثری تولید یک هنر فاخر است.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار کرد: اگر هنرمند در انتخاب پیام، به پیام‌های قرآنی که به زیباسازی درون انسان متمرکز و به دنبال اصلاح درون انسان ها است، توجه کند تاثیرگذاری بیشتری دارد. 
انتهای پیام
captcha