ورود سامانه بارشی برف و باران به کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3789884
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰

ورود سامانه بارشی برف و باران به کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از ورود سامانه بارشی جدید به این استان در اواخر وقت روز پنج‌شنبه، ۲۵ بهمن‌ماه خبر داد.

ورود سامانه بارشی برف و باران به کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از ایسنا،‌ رضا کاکاوند، مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد امروز،‌ 24 بهمن‌ماه اظهار کرد: براساس تحلیل بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، سامانه بارشی جدید از اواخر وقت پنجشنبه تا یکشنبه بر جو استان فعال می‌شود.
وی افزود: در پی این سامانه شاهد بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید، در عمده مناطق سردسیری و ارتفاعات نواحی گرمسیری بارش برف، در مناطق مستعد ریزش تگرگ خواهیم بود.
مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: شدت بارش‌ها برای روز شنبه است به تدریج از صبح یکشنبه از جو استان خارج می شود.
کاکاوند تصریح کرد: بر اساس هشدارها و توصیه‌های هواشناسی لازم است جهت کاهش خسارات احتمالی و تمهیدات لازم از سوی مردم استان، سازمان‌های امدادی و مدیریت بحران به کار گرفته شود.
وی ادامه داد: طغیان رودخانه‌ها، مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی با توجه با حجم بارش‌ها دور از انتظار نخواهد بود.
مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کاهش دید افقی به علت بارش برف و باران و پدیده مه نیز پیش بینی می‌شود. همچنین لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای بویژه در جاده‌های مواصلاتی و گردنه‌های استان نیز خواهیم داشت.
کاکاوند در پاسخ به این سوال که آیا سامانه بارشی جدید از سامانه قبلی شدیدتر خواهد بود؟ اضافه کرد: تاکنون که نقشه‌های هواشناسی چنین مطلبی را مطرح نمی‌کنند و به همین خاطر فعلا اطلاعیه صادر کرده ایم و در صورت نیاز و تغییر در نقشه‌های پیش یابی هواشناسی اخطاریه صادر می‌کنیم.
انتهای پیام

captcha