تبلیغات اسلامی امور قرآنی کشور را سامان دهد
کد خبر: 3789889
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶

تبلیغات اسلامی امور قرآنی کشور را سامان دهد

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: در آذربایجان‌شرقی تشکل‌های مختلف قرآنی فعالیت‌های چشمگیری انجام می‌دهند اما متاسفانه امور قرآنی در کشور متولی واحدی ندارد و این جزو مشکلاتی است که سازمان تبلیغات اسلامی می‌تواند آن را سامان دهد.

سازمان تبلیغات اسلامی امور قرآنی کشور را سامان دهدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص فعالیت‌های قرآنی در استان گفت: در آذربایجان‌شرقی تشکل‌های مختلف قرآنی فعالیت‌های چشمگیری انجام می‌دهند اما متأسفانه امور قرآنی در کشور متولی واحدی ندارد و این جزو مشکلاتی است که سازمان تبلیغات اسلامی می‌تواند آن را سامان دهد.

وی درباره اختلاف نظرها در اداره امور مساجد هم تأکید کرد: ما شاهد آن هستیم که اختلاف نظر در مساجد زیاد است و به جای دعوت مردم و جذب جوانان به مساجد، تشکل‌ها دچار مسائل حاشیه‌ای می‌شوند.

حجت‌الاسلام آل هاشم‌ ادامه داد: یکی از مواردی که باید پیش از گذشته به آن توجه شود، بحث روحانیان مستقر در روستاهاست؛ چراکه امروز در خیلی از روستاهای استان روحانی مستقر نداریم و حضور یک روحانی در یک روستا می‌تواند در ارتقای فعالیت‌های تبلیغی ساکنان روستا مثمر واقع شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: علی‌رغم اینکه در استان هیئت‌های مذهبی فراوانی داریم، اما در سطح مطلوبی بر فعالیت این هیئات نظارت وجود ندارد.

وی بیان کرد: هیئت‌های عزاداری به جهت اینکه کاملاً مردمی هستند یک فرصت طلایی برای تبلیغ اسلام و جذب جوانان به شمار می‌آیند اما همه این‌ها مستلزم نظارت کافی است.

انتهای پیام

captcha