توحیدمحوری؛ رمز موفقیت مؤمنان واقعی
کد خبر: 3789891
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
آیت‌الله سعیدی بیان کرد:

توحیدمحوری؛ رمز موفقیت مؤمنان واقعی

کانون خبرنگاران نبأ ــ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه توحیدمحوری رمز موفقیت مؤمنان واقعی است، گفت: مؤمن واقعی در هر زمانی پیرو امام زمان خویش است و خارج از چارچوب ولایت‌مداری قدم برنمی‌دارد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ویژه‌برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر رضوی که 23 بهمن‌ماه بعد از نماز مغرب و عشا با عنوان «کوثر» در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: خدای متعال هر آنچه که نبی و رسول(ص) فرستاد، به مردم دستور داد که از آن‌ها تبعیت کنند، زیرا تبعیت از ایشان همان تبعیت از خالق هستی به‌شمار می‌رود.
امام جمعه قم بیان کرد: طبق روایت اهل‌ بیت(ع) در روز قیامت درهایی وجود دارد که از آن افراد خاصی عبور می‌کنند، به‌عنوان مثال از یک در فقط فرعون و طرفدارانش و از در دیگر بنی‌امیه و اصحاب‎شان وارد می‌شوند، اما عبور از یک در از همه سخت‌تر است که ویژه دشمنان اهل‌ بیت(ع) است.
وی با اشاره به اینکه مؤمنان واقعی چون رسول‌الله(ص) و اهل‌ بیت(ع) بدون هیچ چون و چرایی تابع اوامر الهی هستند، ادامه داد: این‌گونه افراد پیوسته در حال خدمت به خلق‌الله و عبودیت هستند و توحید‌محوری را رمز موفقیت خود انتخاب کرده‌اند.
نماینده ولی فقیه در قم گفت: زائران امام رضا(ع) از ایشان حاجت‌های خوب بخواهند، گاهی برخی خود را مشغول حاجت‌های کوچک می‌کنند، البته خواستن آن عیبی ندارد ولی بهتر است از امام حاجت‌های مهم چون ظهور حضرت مهدی(عج)، جزو یاران ایشان شدن، به حکمت و معرفت رسیدن و ... را بخواهیم.
وی تأکید کرد: شیعه واقعی پیوسته به اهل بیت(ع) متوسل شده و به غیر آن‌ها دل نمی‌ببندد، البته توسل به اهل بیت(ع) در راستای توسل به خالق هستی است، در روایتی امام معصوم(ع) می‌فرماید که شیعه واقعی به غیر ما دل نمی‌بندد.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه ولایت‌مداری یک امر ضروری برای مسئولان به‌شمار می‌رود، بیان کرد: مؤمن واقعی در هر زمانی پیرو امام زمان خویش است و خارج از چارچوب ولایت‌مداری قدم برنمی‌دارد.
مهناز امیریان
انتهای پیام

captcha