تجلیل از سرباز کوچک امام(ره) در دانشگاه تهران
کد خبر: 3789901
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛

تجلیل از سرباز کوچک امام(ره) در دانشگاه تهران

گروه دانشگاه ــ به همت معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران و با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه تهران نشست صمیمانه با مهدی طحانیان روز یکشنبه در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ مهدی طحانیان، آزاده سرافراز است که در سنین نوجوانی عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد و با شجاعت، حاضرجوابی‌ها و خنده‌هایش، «عدنان خیرالله» وزیر دفاع صدام را در دوران جنگ تحمیلی به تحیر وا‌داشت. علاوه بر این، برای اینکه خبرنگار زن خارجی بتواند با او مصاحبه کند او را وادار به حفظ حجاب کرد.

پیرامون زندگی و خاطرات مهدی طحانیان، دانش‌آموخته رشته علوم سیاسی دانشگاه تهران تاکنون دو اثر با عناوین «تمام سیزده سالگی‌ام» و «سرباز کوچک امام(ره)» به چاپ رسیده است. در کتاب سرباز کوچک امام(ره) که مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته است، خاطرات دوران اسارت مهدی طحانیان در سنین نوجوانی در زندان‌های رژیم بعث عراق (۱۳۶۱ تا ۱۳۶۹) روایت شده است.

در بخشی از تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این کتاب آمده است: «سرگذشت این نوجوان شجاع و باهوش و صبور در اردوگاه‌های اسارت، یکی از شگفتی‌های دفاع مقدس است؛ خوب است سست‌پیمان‌های مغلوب‌دنیاشده، نگاهی به امثال این نوشته صادقانه و معصومانه بیندازند، شاید رحمت خدا شامل آنان شود».
 
به همین منظور و تقدیر از وی و نیز به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی نشستی روز یکشنبه ۲۸ بهمن ۹۷ از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در آمفی تئاتر دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام
captcha