دانش‌آموزان پسر زنجانی راهی مناطق عملیاتی جنوب شدند
کد خبر: 3789903
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱

دانش‌آموزان پسر زنجانی راهی مناطق عملیاتی جنوب شدند

گروه فرهنگی ــ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از اعزام ۸ اتوبوس دانش‌آموزان پسر زنجانی به مناطق عملیاتی جنوب خبر داد و گفت: نوجوانان در این اردو‌ها با گوشه‌ای از ایثار رزمندگان دفاع مقدس آشنا می‌شوند.

8 اتوبوس دانش‌آموزان پسر زنجانی راهی مناطق عملیاتی جنوب شدندبه گزارش ایکنا از زنجان، محمود عباسی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، 23 شامگاه سه‌شنبه بهمن‌ماه با حضور در مراسم بدرقه دانش‌آموزان پسر ناحیه یک و دو زنجان به اردوهای راهیان نور اظهار کرد: مرحله سوم این اردوها با حضور بیش از 800 نفر از دانش‌آموزان پسر متوسطه (دوره دوم) و عوامل اجرایی در قالب 16 اتوبوس آغاز شده است.
عباسی درخصوص مراحل اعزام و مناطق عملیاتی مورد بازدید گفت: در این اردو دانش‌آموزان طی دو مرحله به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند که مرحله اول روز 18 بهمن آغاز و تا روز 21 بهمن بطول انجامید و مرحله دوم از 23 تا 26 بهمن ادامه خواهد یافت.
وی افزود: در طول این مدت دانش‌آموزان ضمن بازدید از مناطق عملیاتی اروند کنار، شلمچه، علقمه، دهلاویه، یادمان شهدای هویزه، پاسگاه زید و طلائیه با آرمان‌های امام و شهیدان میثاقی دوباره خواهند بست. همچنین با حضور در محل رزم شبانه که نمایشی از تلاش‌ها و ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس است، با گوشه‌ای از استقامت رزمندگان 8 سال دفاع مقدس آشنا خواهند شد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان بیان کرد: در سال جاری علاوه بر برنامه‌های فوق، مباحث فرهنگی دل نوشته‌ای با شهدا در متن برنامه‌های این اردو گنجانده شده است که پس از جمع‌آوری، آثار منتخب به‌صورت کتابی با همین عنوان و از زبان دانش‌آموزان به چاپ خواهد رسید.
این مقام مسئول در مورد تاثیرات این اردو گفتند: از اثرات این اردوی معنوی می‌توان به بالا بردن بینش معنوی نسل جوان امروز اشاره کرد و آن را فرصتی برای دانش‌آموزان دانست که با حضورشان در این مناطق به خودسازی بپردازند.
عباسی یادآور شد: آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار، شهادت، رشادت و ساده‌ زیستی و دلاور مردی‌های غیورمردان و رزمندگان اسلام و بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس مهم‌ترین هدف برگزاری این اردوها است.
وی در بخشی از سخنان خود با دعوت دانش‌آموزان پسر اعزامی به نظم و پذیرش قوانین و سلسله مراتب اردویی راهیان نور آنها را بار دیگر به بهره‌گیری از این فرصت معنوی دیدار جبهه‌های جنوب فرا خواند و افزود: ما به‌عنوان یک مسلمان انقلابی و دانش‌آموز طراز جمهوری اسلامی لازم است، آمادگی‌های روحی و جسمی خود را برای مبارزه بالا ببریم و با آگاهی از گذشته پر افتخار حس مقاومت و روحیه انقلابی خود را ارتقاء ببخشیم.
گفتنی است اعزام دانش‌آموزان دختر به اردوی راهیان نور مناطق عملیاتی جنوب از اسفند ماه سال جاری آغاز خواهد شد و این اعزام‌ها تا اواسط اسفند ماه ادامه خواهد یافت.
انتهای پیام
captcha