ترور 4 پلیس در پاکستان
کد خبر: 3789908
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶

ترور 4 پلیس در پاکستان

گروه بین‌الملل ــ در اثر حمله مهاجمان به موتور‌ حامل نیروهای پلیس، 4 نفر از نیروهای این نهاد نظامی کشته شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «دید» افغانستان؛ افراد مسلح ناشناس موتور حامل نیروهای پلیس را که در حال تردد در نزدیکی پاسگاه پروا (منطقه‌ای مسکونی) در شهرستان دیره اسماعیل‌خان (از توابع ایالت خیبرپختونخوا) بود، هدف قرار دادند و 4 نیروی پلیس را ترور کردند.

یکی از قربانیان این حادثه تروریستی، طاهر نواز، از افسران پلیس منطقه پرواست.
بنا به اظهارات پلیس این منطقه، مهاجمان سوار بر موتور سیکلت بودند و به سرعت عملیات خود را انجام دادند؛ به طوری که سرنشینان موتور پلیس حتی نتوانستند سلاح خود را برای شلیک به سمت آنان آماده کنند.

نیروهای ارتش با محاصره منطقه و جمع‌آوری مدارک سعی دارند عاملان این جنایت را شناسایی کنند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این عملیات تروریستی را به عهده نگرفته است، ولی چند فرد مشکوک دستگیر شده‌اند.

پاکستان کشوری است که بیشتر جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند و از سویی تندروهای افراطی در این کشور از سوی عربستان سعودی حمایت می‌شوند. گروه‌های تروریستی از جمله طالبان، القاعده، لشکر طیبه، جماعت‌الاحرار و دیگر گروه‌ها در این کشور فعالیت دارند. ارتش پاکستان که خود را جزء ارتش‌های قدرتمند در جهان تصور می‌کند تا حال نتوانسته است گروه‌های تروریستی را در پاکستان سرکوب کند و این گروه‌های تروریستی فعالیت‌های خود را افزایش داده‌اند.

از جمله اقدامات تروریستی در پاکستان می‌توان از حمله به پایگاه هوایی پتان کوت (واقع در ایالت پنجاب هند) یاد کرد که هفت نفر از نیروهای امنیتی هند در آنجا کشته شدند. حمله انتحاری در پارک «گلشن اقبال» لاهور (از شهرهای پاکستان و مرکز استان پنجاب) و کشته شدن دست‌کم 74 نفر و مجروح شدن 300 نفر نیز از جمله این ناامنی‌هاست.

انتهای پیام

captcha