استقبال از «کاروان قرآنی انقلاب» در جام جم/ کاروان قرآنی متوقف نمی شود
کد خبر: 3789925
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
با حضور قائم مقام صدا و سیما صورت گرفت؛

استقبال از «کاروان قرآنی انقلاب» در جام جم/ کاروان قرآنی متوقف نمی شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مراسم استقبال از کاروان قرآنی انقلاب ظهر امروز، 24 اسفندماه، در مسجد بلال سازمان صداوسیما برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ مراسم استقبال از «كاروان قرآنى انقلاب» ظهر امروز، 24 اسفندماه، با حضور اعضای كاروان، حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم، قائم‌مقام رسانه ملی و حميد شاه‌آبادی، معاون صداى سازمان صداوسیمای جمهورى اسلامى، در مسجد بلال سازمان صدا و سیما برگزار شد.
در ابتدای این مراسم که با گلباران مزار شهدای گمنام مسجد بلال آغاز شد. سپس نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت‌الاسلام رنجبر اقامه شد و پس از اقامه نماز، محفل قرآنی با اجرای محمدهادی صلحجو، مجری و کارشناس شبکه قرآن و معارف سیما همراه با تلاوت آیاتی از قرآن از سوی حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی کشورمان، آغاز شد.
سپس احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی و مدیر رادیو قرآن، برای ارائه گزارش کاروان قرآنی انقلاب در جایگاه سخنرانی قرار گرفت.
وی در ابتدا با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری برای برگزاری محافل قرآنی و تقارن این اتفاق با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: اساس کار کاروان قرآنی بر برگزاری محافل قرآنی در مناطق محروم کشور و میدان دادن به جوانانی است که کمتر دیده شده‌اند و این حرکت تداوم خواهد داشت.
مدیر رادیو قرآن در ادامه به برخی فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اهمیت تلاوت قرآن در دیدار با قاریان قرآن اشاره کرد و به ارائه ریز گزارش کاروان قرآنی انقلاب پرداخت.
ابوالقاسمی کشف و استعدادهای قرآنی و بها دادن به قاریان بومی شهرستان‌ها، نشست‌های تخصصی با قاریان استان‌ها، استقرار تجهیزات دندانپزشکی در منطقه نیمه محروم قلعه گنج، برگزاری بیش از ۴۰ محفل انس با قرآن و کرسی تلاوت اذانگاهی در شهرها و شهرستان‌های سراسر کشور را از جمله برنامه‌های کاروان قرآنی انقلاب در این سفر ذکر کرد.
در ادامه، حجت‌الاسلام موسوی مقدم، قائم‌مقام رسانه ملی، نیز جهت خوشامدگویی به کاروان قرآنی انقلاب به ارائه سخنرانی پرداخت و طی سخنانی گفت: مهمترین وظیفه این حرکت همین نامی است که برای این کاروان انتخاب شد یعنی «کاروان قرآنی انقلاب» که در بعد از انقلاب بی‌سابقه است.
موسوی مقدم با اشاره به اینکه خواستگاه انقلاب برگرفته از قرآن است، اظهار کرد: امام(ره) در اولین اطلاعیه‌های خود قبل از سال ۴۲ به آیات قرآن اشاره می‌کردند و مبنای ایشان حرکتی قرآنی بود.
قائم‌مقام رسانه ملی تصریح کرد: بعدها نیز مشاهده کردیم که این آموزه‌های قرآنی بود که راه برون‌رفت از بن‌بست‌ها را به ویژه در زمان جنگ تحمیلی فراروی انقلاب اسلامی قرار داد.
وی گفت: اگرچه تمامیت ارضی کشور مهم است، اما اگر فرض کنیم که در دو جهت در جبهه‌های نبرد یک طرف پرچم ملی قرار داشت و در طرف دیگر نیز پرچم قرآن و اهل بیت(ع)، عده‌ای که در زیر پرچم اسلام قرار گرفتند توانستند تا هدف وطن‌دوستی را نیز محقق کنند، چراکه در دویست سال اخیر تنها جنگی که اجازه نداد حتی یک وجب از خاک ما از دست، جنگ با رژیم بعثی صدام بود، اما اگر عکس این قضیه اتفاق می‌افتاد، چنین هدفی دست یافتنی نبود.
موسوی مقدم با اشاره به اینکه در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب باید توجه بیشتری به قرآن کنیم، گفت: به کلام امیرالمؤمنین(ع) قرآن «إِنَّ القُرآنَ ظَاهِرُهُ أَنِيقٌ، وَ بَاطِنُهُ عَمِيقٌ»، یعنی همین ظاهر قرآن هم اهمیت بسیار زیادی دارد و این محافل قرآنی بسیار اثرگذار است.
قائم‌مقام رسانه ملی اظهار کرد: ظاهر هیچ‌کدام از مکاتب آسمانی نمی‌توانند به این صورت اثرگذار باشند و برای همین است که در آموزه‌های دینی ما آمده است که حتی نگاه کردن به قرآن هم اجر و پاداش دارد.
یادآوری می‌شود در پایان برگزاری این مراسم نیز برنامه تواشیح اسماءالحسنی با حضور مسئولان و اعضای کاروان قرآنی انقلاب اجرا شد.
انتهای پیام

captcha