بهترین هنر، انتقال غیرمستقیم مفاهیم قرآنی به جامعه است
کد خبر: 3789930
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹
حجت‌الاسلام خسروی:

بهترین هنر، انتقال غیرمستقیم مفاهیم قرآنی به جامعه است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد ضمن اعلام ثبت‌نام ۲۱۰ هزار نفر در آزمون سراسری قرآن اظهار کرد: معتقد نیستم که اگر هنر قرآن است باید به صورت مکشوف کار کنیم بلکه می‌توان مفاهیم قرآنی را در قالب‌های غیرمستقیم به جامعه ارائه دهیم.

بهترین هنر قرآنی، انتقال غیرمستقیم مفاهیم به جامعه است/ ثبت‌نام 210 هزار نفر در آزمون سراسری قرآنحجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی خسروی، مدیرکل آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌های متنوعی برای آشنایی مردم اعم از جوانان، هنرمندان و عموم مردم با مفاهیم قرآنی دارد.

وی افزود: آزمون سراسری قرآن کریم با شرکت بیش از 200 و ده هزار نفر در روزهای آینده برگزار می‌شود و ثبت‌نام متقاضیان برای شرکت در این آزمون به پایان رسیده‌ است.

مدیرکل آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: این آزمون زمینه‌ای برای خودآزمایی همه افرادی است که با قرآن کریم در عرصه حفظ، قرائت و مفاهیم قران کریم ارتباط دارند.

وی با بیان این‌که عترت یکی از جنبه‌هایی است که مغفول واقع شده و در دو سال اخیر به این موضوع پرداخته‌اند، ادامه داد: برای ترویج این دو کتاب شریف این موضوع را در قالب مسابقات نهج‌‎البلاغه و صحیفه سجادیه به‌ آزمون گذاشته‌ایم و کلاس‌هایی که برای تعلیم و آموزش صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه در سراسر کشور برگزار می‌شود مورد حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد است.

خسروی بیان کرد: در زمینه هنر قرآنی نیز جشنواره‌ ملی پوستر آیات امروز با حضور هنرمندان خوش‌ذوق قم برگزار شد که زمینه بسیار خوبی است تا استعدادهای نهفته هنری شکوفا و طراحی‌های زیبا با محتوای قرآنی ارائه شود.

وی ادامه داد: من معتقد نیستم که اگر هنر قرآن است باید به صورت مکشوف و با کلمات و آیات قرآن کار کنیم بلکه می‌توان مفاهیم قرآنی را در شکل و قالب‌های غیرمستقیم مانند مفهوم عدالت، ایثار، آزادی و ایمان به جامعه منتقل کرد و این بهترین نوع کار هنری است.

مدیرکل آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب اسلامی بر حفظ قرآن کریم گفت: ایشان حفظ قران کریم را وسیله انس با قرآن می‌دانند بنابراین حفظ قرآن کریم باید توأم با فهم قرآن باشد و لذا در زمینه حفظ موضوعی فعالیت مناسب‌تری باید انجام شود و تلاش ما زمینه‌سازی برای گسترش حفظ قرآن کریم است.

خسروی با اشاره به این‌که رهبر انقلاب اسلامی با هفدف‌گذاری برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم، قله را نشان دادند و باید به این رقم برسیم، افزود: برای رسیدن به قله همت مردم و مسئولان لازم است که زمینه بیشتری را فراهم کنند.

وی هدف از برگزاری جشنواره آیات و مراسم‌ مشابه را قرآنی‌تر کردن فضای جامعه و اشتغال‌زایی دانست و بیان کرد: زمینه را فراهم می‌کنیم تا جوانان در زمینه‌های خوشنویسی، نقاشی و سفالگری و.. آثاری را خلق کنند که با خلق این آثار فضای جامعه را قرآنی‌تر کنند هم‌چنین خوداین موضوع، نوعی اشتغال‌زایی است تا این‌گونه به اقتصاد فرهنگ کمک کنند و در‌ آینده بتوانند در رشته‌های مختلف جامعه و زندگی خود را بهره‌مند سازند.

انتهای پیام

captcha