دستاوردهای علمی به معنای مخالفت با آموزه‌های دینی نیست
کد خبر: 3789936
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳

دستاوردهای علمی به معنای مخالفت با آموزه‌های دینی نیست

گروه معارف ــ نماینده ولی فقیه در گیلان دستاوردهای علمی را به معنای مخالفت با خدا و آموزه‌ های دینی ندانست و گفت: علمای شیعه نه تنها با دستاوردهای علمی مخالفتی ندارند، بلکه در مورد دانش جدید فتواهایی صادر کردند.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان، امروز، 24 بهمن ماه در جلسه تفسیر سوره حجر که در مصلی رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه خداوند بشر را از گل خشک‌شده سیاه و بدبو آفریده است، اظهار کرد: آیه 26 سوره حجر درباره آفرینش انسان بوده و آیه 27 این سوره در مورد آفرینش جن است.

وی به آفرینش بشر در آیه 28 سوره حجر اشاره کرد و افزود: آفرینش فرشتگان قبل از خلقت آدم بود؛ ضمن اینکه آفرینش انسان با عالم مادی رابطه دارد، زیرا بشر از جنس گل و خاک است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه انسان آفریده شده از خاک باید تلاش کند زمینی باقی نماند، تصریح کرد: جسم ابزاری برای رشد انسان است، زیرا اگر بشر بخواهد زمینی باقی بماند مانند حیوانات می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی به توانایی بشر در اختراع، اکتشاف و تسخیر کرات آسمانی توسط خداوند اشاره کرد و گفت: قرآن کتاب علمی نیست، بلکه قرآن کتاب سعادت و تربیت انسان است.

وی با اشاره به اینکه دانش بسیاری باقی مانده که هنوز بشر به آن نرسیده است، بیان کرد: در آینده بشر به مسائل پیچیده‌تر از اکنون می‌رسد و زندگی انسان روز به روز متحول می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان یادآور شد: دستاوردهای علمی به معنای مخالفت با خدا و آموزه های دینی نیست، بلکه علمای شیعه نه تنها با دستاوردهای علمی مخالفتی ندارند، بلکه در مورد دانش جدید فتواهایی صادر کردند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه دو نظریه در مورد پیدایش انسان بین دانشمندان جهان وجود دارد، خاطرنشان کرد: عده‌ای از دانشمندان به تکامل انواع عقیده دارند و داروین از جمله طرفداران این نظریه است. طبق نظریه مذکور، اصل ذرات و ریزترین ذرات در اعماق دریاها و اقیانوس‌ها بود و موجودات در ابتدا تک‌سلولی بودند و براساس تغییر و تحول به ساحل رسیدند.

امام جمعه رشت با اشاره به جهش و تکامل موجودات تک‌سلولی، اظهار کرد: طبق نظریه دانشمندان مذکور نوع کامل ذرات تبدیل به آدم شده است.

آیت‌الله فلاحتی به نظریه دانشمندان مبنی بر اینکه موجودات در شکل نخستین خود مانند همدیگر هستند، اشاره کرد و افزود: موجودات در مرحله بعد تکامل پیدا کردند و به این نظریه ترانسفورمیسم گفته می‌شود.

وی با بیان اینکه از خلقت آدم تاکنون 12 هزار سال می‌گذرد، تصریح کرد: طبق روایتی از امام علی(ع) انسان‌های دیگری قبل از آدم زندگی می‌کردند لذا نظریه دوم دانشمندان در مورد پیدایش بشر ثبوت تکامل نام دارد.

انتهای پیام

captcha