نامه حوزه علمیه همدان به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام
کد خبر: 3789962
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰

نامه حوزه علمیه همدان به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

گروه سیاست و اقتصاد ـ آیت‌الله موسوی اصفهانی مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان متن نامه‌ای خطاب به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشته است.

نامه حوزه علمیه همدان به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظامبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله موسوی اصفهانی مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان متن نامه‌ای خطاب به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشته است.
در این نامه آمده است:
«با عرض تبریک چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی و هم‌چنین آرزوی توفیق برای حضرتعالی در مسئولیت خطیر جدید که نشانگر اعتماد ویژه رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای نسبت به حضرتعالی می‌باشد در خصوص بررسی لوایح موسوم به FATF در مجمع تشخیص نکاتی را یاداور می‌شویم که ان‌شاالله مد نظر حضرتعالی و اعضای محترم مجمع می‌باشد.
1. اساس انقلاب اسلامی و حرکت معمار کبیر انقلاب امام خمینی رضوان‌الله علیه بر نفی سلطه اجانب از کشور عزیزمان بوده است و این مطلب در شعارهای مردم و سخنان و پیام‌های امام راحل و رهبری عزیز کاملا مشهود است. تصویب لوایحی که استقلال کشور را دچار مخاطره کند با این اساس کاملا مخالف است.
2. رهبر حکیم انقلاب در مورد لوایح غربی فرمودند: این معاهدات ابتدا در اتاق‌های فکر قدرت‌های بزرگ و برای تامین منافع و مصالح آنها پخت و پز می‌شود و سپس با پیوستن دولت‌های همسو یا دنباله‌رو یا مرعوب، شکل به ظاهر بین‌المللی می‌گیرد به گونه‌ای که اگر کشور مستقلی مانند ایران، آنها را قبول نکند او را مورد هجوم شدید قرار می‌دهند که مثلا 150 کشور پذیرفته‌اند شما چطور آن را رد می‌کنید؟
آیا با این سخن شفاف و روشن جای تردیدی در نظر مبارک ایشان نسبت به لوایح باقی می‌ماند؟ و آیا رهبری باید حتما مصادیق را هم بعینه مشخص کنند؟
3. تجربه تلخ برجام و اعتماد به غرب در جلوی چشمان مسئولین و مردم شریف ایران است، امریکا و اروپا بارها ثابت کرده‌اند که نسبت به تعهدات خود پایبند نیستند و «انهم لا ایمان لهم». به نظر می‎رسد تصویب این لوایح نه تنها ثمره مثبتی نخواهد داشت بلکه دشمن را گستاخ‌تر خواهد کرد و منافع ملی کشور را در خطر قرار خواهد داد.
4. حوزه علمیه همدان ضمن مخالفت صریح با تصویب این لوایح تقاضا دارد مجمع تشخیص نیز با مخالفت با آنها از منافع ملی و عزت ملت عزیز ایران محافظت نماید و بر خود فرض می‌داند که در این موقعیت حساس این تذکر رات بدهد، اکنون که انقلاب اسلامی ما به درخت تنومندی تبدیل شده است و فتنه‌ها و مشکلات را از سر راه برداشته است لازم است نگاه همه مسئولین به عنایات حضرت احدیت و یاری بقیه‌الله‌العظم ارواحنا فداه بوده و برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نگاه به داخل و نیروهای جوان، مومن و با انگیزه کشور داشته باشند و چشم از کشورهای خارجی بپوشند. والسلام علیک و رحمه‌الله و برکاته».
انتهای پیام

captcha