خانه هنرمندان کرمان به صورت تشکل رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است
کد خبر: 3789981
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۳

خانه هنرمندان کرمان به صورت تشکل رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است

گروه فرهنگی - سخنگوی کمیته راهبردی شورای عالی خانه هنرمندان استان کرمان گفت: انتخابات اعضای هیات مدیره خانه هنرمندان استان کرمان برگزار و هفت نفر انتخاب شده و از نیمه اول امسال به عنوان یک تشکل رسمی به ثبت رسید و فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، رضا شمسی، سخنگوی کمیته راهبردی شورای عالی خانه هنرمندان استان کرمان دیروز چهارشنبه، 24 بهمن در دیدار با استاندار کرمان گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور و به تبع آن در استان انجمن هایی پراکنده هنری با ساختار دولتی راه‌اندازی شد.
وی با اشاره به راه‌اندازی کانون هنر در دهه هفتاد در استان کرمان با ساختار دولتی و گردآوری انجمن‌های هشتگانه هنری در این کانون، افزود: کانون هنر استان کرمان در مدت فعالیت خود دارای فراز و فرودهایی بود که دوران فرود آن در دولت‌های نهم و دهم منجر به تعطیلی این کانون شد تا اینکه در دولت یازدهم و اصلاح رویکرد سیاست‌ها و برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد، راه‌اندازی یک تشکل صنفی برای هنرمندان در دستور کار قرار گرفت.
شمسی با اشاره به نحوه تشکیل یک تشکل صنفی رسمی و فراگیر برای قشر هنرمندان استان کرمان، بیان کرد: با برگزاری یک مجمع عمومی موسس بدوی با نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، انتخابات اعضای هیات مدیره خانه هنرمندان استان کرمان برگزار و هفت نفر انتخاب شده و از نیمه اول امسال به عنوان یک تشکل رسمی به ثبت رسید و فعالیت خود را آغاز کرده است.
یادآور می‌شود، در ادامه این دیدار که حدود دو ساعت به طول انجامید، اعضای کمیته راهبردی شورای عالی خانه هنرمندان استان کرمان به بیان برخی از مسائل و مشکلات خانه هنرمندان کرمان و همچنین راهکارهایی در برون رفت از این مشکلات پرداختند.
انتهای پیام

captcha