اصفهان میراث‌دار ماندگار هویت و تاریخ ایران است
کد خبر: 3790041
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶

اصفهان میراث‌دار ماندگار هویت و تاریخ ایران است

گروه فرهنگی - معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: اصفهان شهر تاریخ، فرهنگ، هنر، صنعت، علم، گنبدهای فیروزه‌ای، رود زاینده و پل‌های زیبا و میراث دار ماندگار هویت و تاریخ ایران است.

اصفهان میراث‌دار ماندگار هویت و تاریخ ایران است

به گزارش ایکنا از اصفهان، داریوش اسماعیلی در چهارمین دوره گردهمایی گروه‌های دانشجویی حامی گردشگری و حافظ میراث فرهنگی دانشگاه‌های کشور با موضوع «گردشگری در عصر تحول دیجیتال» که به همت جهاد دانشگاهی واحد اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: اصفهان شهر تاریخ، فرهنگ، هنر، صنعت، علم، گنبدهای فیروزه‌ای، رود زاینده و پل‌های زیبا و میراث‌دار ماندگار هویت و تاریخ ایران است.
وی افزود: تمدن‌ها و فرهنگ‌ها در این شهر و در کنار هم در تعامل و همزیستی باشکوه هستند. شهر موزه اصفهان، تلفیقی از هنر و صنعت می‌باشد که روح زیبایی و هماهنگی در گوشه گوشه آن متجلی است.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان بیان کرد: اصفهان اساتید، بزرگان، عالمان، عارفان روحانیون و داشمندان برجسته‌ای را در دل خود پرورش داده و در دامن خویش بیش از چهارهزار اثر تاریخی، تمدنی، فرهنگی و مذهبی را به ثبت رسانده که هر کدام دارای شهرت جهانی است، آنچنان که به گفته آندره مالرو، نویسنده و محقق فرانسوی تنها دو شهر فلورانس و پکن در دنیا با اصفهان قابل مقایسه هستند.
اسماعیلی گفت: عنوان این گردهمایی، گردشگری در عصر تحول دیجیتال انتخاب شده است، این عنوان در ارتباط و پیگیری شعاری هست که از سوی سازمان جهانی گردشگری برای سال 2018 میلادی انتخاب شد. امید است که این گردهمایی مدخلی برای پاسخ‌گویی به چالش‌های عمده این حوزه باشد.
وی بیان کرد: در این زمینه مسائلی از قبیل اهمیت ثبت و اشتراک‌گذاری اینترنتی تجربیات گردشگران؛ فرایندهای عملیاتی گردشگری در حوزه‌ی دیجیتال؛ مدل‎‌های کسب و کارهای اینترنتی در فضای دیجیتال؛ اهمیت توسعه و به‌روزرسانی زیرساخت‌های صنعت گردشگری در عصر تحول دیجیتال باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: بازاریابی و تبلیغات و فروش محصولات و خدمات سفر؛ خدمات دهی به مشتریان از جمله رزوراسیون و خطوط هوایی؛ افزایش کیفیت و کاهش قیمت خدمات ارتباطی و توسعه نسل سوم و چهارم تلفن همراه و افزایش پهنای باند اینترنت؛ چالش عدم اتصال ایران به شبکه جهانی ویزا کارت و مستر کارت؛ توسعه شبکه اطلاعات مالی و ارتباطی و بانکی بین‌الملل و بهره‌گیری هوشمندانه از ظرفیت عرض دیجیتال به عنوان یک فرصت برای مبادلات مالی خصوصا در شرایط تحریم؛ چالش قدیمی و سنتی بودن روش‌ها در سازمان‌های ارائه کننده خدمات گردشگری و ضرورت نوسازی آن؛ حمایت از استارت تاپ‌ها و کسب و کارهای نوپا در حوزه گردشگری دیجیتال؛ ابداع سامانه نیاز سنجی از جامعه گردشگران نوین کشور از جمله چالش‌های حوزه دیجیتال است.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: پاسداری از میراث فرهنگی ملموس و نگهداری و مرمت از آثار باید بیش از پیش مورد توجه باشد. در این راستا توجه به آداب و رسوم و آیین‌های اجتماعی که فلسفه زندگی و تفکرات مردم را باز می‌نمایاند، اهمیت در خوری خواهد یافت. این‌ زمینه‌ها می‌توانند به صنعت گردشگری رونق و هدف ببخشد.
اسماعیلی خاطر نشان کرد: درهمین رابطه به مسئلان شهری اصفهان و مسئولان میراث فرهنگی کشور پیشنهاد می‌کنیم تا با محوریت اصفهان، هرساله گردهمایی بین‌المللی متشکل از تمدن‌ها و فرهنگ‌های باستانی و مطرح جهان را تحت عنوان میراث ناملموس فرهنگی و با محوریت میراث ناملموس فکری بشری فراهم آورند و طی آن زمینه  گفت‌وگوهای بین تمدنی حول مسائل اصلی زیست بشر مانند صلح، محیط زیست، مبارزه با خشونت و تروریسم فراهم شود.
انتهای پیام

captcha