آغاز رقابت 850 متسابق قرآنی کمیته امداد در مازندران
کد خبر: 3790067
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳

آغاز رقابت 850 متسابق قرآنی کمیته امداد در مازندران

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون فرهنگی کمیته امداد مازندران از آغاز رقابت 850 نفر از مددجو و کارکنان قرآنی کمیته امداد مازندران در جشنواره مسابقات قرآنی رهپویان ولایت در سطح شهرستان‌های استان خبر داد.

آغاز رقابت 850 متسابق قرآنی کمیته امداد در مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران بشیر عالیشاه امروز 25 بهمن ماه در جشنواره مسابقات قرآنی رهپویان ولایت که در اداره کل کمیته امداد مازندران در حال برگزاری است، گفت:  این جشنواره امروز 25 بهمن ماه با حضور 850 نفر از مددجویان و کارکنان و فرزندان آنان به صورت مشترک در هفت شهرستان در حال برگزاری است.
وی افزود: زمینه‌سازی برای ایجاد جامعه مستعد قرآنی، تقویت ایمان و معرفت دینی، پرورش روحیه تحقیق، تفکر، تدبر و تعقل در قرآن و سیره اهل بیت، ایجاد رقابت سالم در فعالیت‌های قرآنی، شناسایی استعدادهای قرآنی و فراهم کردن زمینه ارتقا و معرفی به جامعه قرآنی کشور از اهداف برگزاری جشنواره قرآنی است.
عالیشاه با بیان اینکه در حال حاضر مرحله شهرستانی این جشنواره قرآنی در هفت شهرستان در حال برگزاری است، افزود: منتخبین این دوره در اردیبهشت ماه سال آینده در مرحله استانی برای حضور در مسابقه کشوری با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
وی با بیان اینکه سال‌های قبل این مسابقات به صورت مجزا در هر شهرستان برگزار می‌شد، تصریح کرد: امسال برای اولین بار این مسابقات به صورت ادغامی در شهرستان‌های ساری، بهشهر، قائمشهر، بابل، آمل، نوشهر و تنکابن با حضور مددجویان شهرستانهای مجاور و کارکنان کمیته امداد به منظور رقابت بهتر برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی کمیته امداد مازندران گفت: در دو سال متوالی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد مازندران رتبه دوم و سوم کشوری در بخش ترتیل، اذان و قرائت را کسب کردند.

وی افزود: هر حافظی که بتواند تا سه جزء جدید، حفظ قرآن خود را تا سال آینده ارتقا دهد با هزینه کمیته امداد به سفر معنوی عتبات و عالیات مشرف خواهد شد.

عالیشاه با بیان اینکه در این دوره از مسابقات از داوران مجرب بهره‌گیری شده اظهار کرد: به نفرات برتری که در مسابقات استانی که اردیبهشت ماه 98 برگزار می‌شود به مسابقات کشوری راه پیدا کنند جهت تشویق به صورت ماهیانه 50 تا 100 هزار تومان به حساب خانوار آنها پرداخت خواهد شد.
انتهای پیام

captcha