بیانیه مرکز دارالقرآن آستان قدس رضوی در اعلام انزجار از عاملان قتل ذکریا جابر
کد خبر: 3790071
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵

بیانیه مرکز دارالقرآن آستان قدس رضوی در اعلام انزجار از عاملان قتل ذکریا جابر

فعالیت های قرآنی- در پی قتل وحشیانه شهید ذکریا جابر کودک خردسال شیعه ، قرآن آموزان مهدالرضا(ع) با قرائت بیانیه و اجرای طرح سراسری ختم صلوات برای این شهید صلوات، انزجار خود را نسبت به این رفتار پلید و وحشیانه قاتل وهابی سعودی خبیث اعلام کردند.

بیانیه مرکز دارالقرآن آستان قدس رضوی در اعلام انزجار از عاملان قتل ذکریا جابر
به گزارش ایکنا از خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در محکومیت و پاسخ به جنایت ددمنشانه و خبیثانه کشتن وحشیانه کودک خردسال شیعه شهید زکریا جابر به دست جنایتکار و آلوده به خون وهابی سعودی طرح سراسری ختم صلوات با عنوان "ختم صلوات غنچه های مهدالرضا(ع) برای شهید صلوات" در نزدیک به 500 شعبه مهدالرضا(ع) با حضور بیش از 20 هزار نفر قرآن آموز بین 5 تا 7 ساله دختر و پسر در سراسر کشور برگزار شد.
در این طرح قرآن آموزان با نصب عکس شهید در فضای کلاس ها و مهدها با در دست داشتن تسبیح به صورت دسته جمعی به ختم ذکر شریف صلوات پرداختند تا دشمنان بدانند حب علی را نتوان سر برید.
برگزاری مراسم عزا، توزیع حلوای نذری توسط خانواده های قرآن آموزان در مراکز آموزشی مهدالرضا(ع) و ابراز همدردی با مادر این شهید والامقام، ثبت عکس با تصویر شهید جابر و همراه داشتن عکس در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن از جمله مواردی است که در پی شهادت این طفل بی گناه توسط قرآن آموزان خردسال ایرانی به اجرا در آمد.
در همین راستا بیانیه ای نیز از سوی مرکز دارالقرآن کریم آستان قدس رضوی منتشر شد که به شرح ذیل است:


بیانیه غنچه‌های مهدالرضا(ع) و اعلام انزجار قرآن آموزان خردسال در محکومیت قتل وحشیانه شهید ذکریا جابر
به نام خدای مظلوم. کودکم، کودکی معصوم. صدایم در می‌آید، بغضم فریاد می‌شود، فریادی که نتوانست از گلوی زکریا خارج شود. گلویی که با تیغ حرمله قرن ۲۱ بی‌صدا شد. ما صدا شدیم، ما که در مهد امام مهربانمان، امام رضا علیه‌السلام، یاد گرفتیم که صدا شویم برای مظلوم، و فریاد شویم بر سر ظالم. ۷سال گذشت تا کلمات را یاد بگیریم برای این فریاد.۷سال طول کشید تا بفهمیم ظالم در هر لباسی و با هر ادبیاتی باید فریادم را بشنود و باید تنش بلرزد. زیرا فریاد مظلوم کوبنده و آتشین است. ۷سال امام مهربانم، امام رضا علیه‌السلام سرمشق انسانیتم داد تا هر چهره خبیثی در جای جای این دنیا، صدای هفت ساله انسانیتم را بشنود، تنش بلرزد و قامتش بشکند.
اینک ای زکریا! زکریا جابر ۷ساله! ما ۷ساله ها از جوارِ امام مهربانمان، امام رضا علیه‌السلام، در قلب پاکترین شهر دنیا فریاد تو می‌شویم تا درودها شویم بر پیامبر خدای مظلومان و آل پاکش. درودی که در گلوی تو بی‌پایان ماند.
اللهم صل علی محمد و آل محمد
دشمنان زکریا، دشمنان مظلومین ، پریشانِ فریاد ما خواهند بود. تن هاشان بلرزد و قامتشان بشکند، زیرا خانه ظلم، سست و شکننده است. درود خدا بر مظلوم و نابود باد ریشه ظلم از کره زمین
ما کودکان مهدالرضا (ع) این جنایت را شدیدا محکوم کرده و خواستار محاکمه عاملان این حادثه هستیم.
انتهای پیام

captcha