استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حوزه فرهنگ
کد خبر: 3790084
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
صالحی تأکید کرد:

استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حوزه فرهنگ

گروه فرهنگی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حوزه فرهنگ را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: عرصه فرهنگ عرصه کیفیت است و بیشتر باید کیفی‌سازی محصولات را داشته باشیم.

به گزارش ایکنا از کرمان، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز پنجشنبه، 25 بهمن در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان سه حوزه فعالیتی وزارت ارشاد را در فرهنگ و ادبیات و رسانه، حوزه هنر و حوزه دینی برشمرد و گفت: طی چهل سال گذشته از انقلاب اسلامی اتفاقات خوب و ارزشمندی به عنوان رویش‌های انقلاب رخ داده است.
وی با بیان اینکه در حوزه منابع، متون مختلف و حیطه‌های متعدد و قابل توجهی را شاهدیم، افزود: و در حوزه کتاب و فرهنگ مکتوب از سال ۵۸ تا ۹۶ بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار عنوان کتاب به چاپ رسیده در حالی که تا قبل ان ۵۰ هزار عنوان بوده است.
صالحی با بیان اینکه سال گذشته ۷ هزار عنوان هنرهای نمایشی اجرا شده که راضی کننده هستند، بیان کرد: در حوزه هنرهای نمایشی، ارزش‌های انسانی و اخلاقی و اجتماعی زیادی را شاهدیم و فضایی که به سمت رویش‌های نمایشی حرکت می‌کنند زیاد است.
وی ادامه داد: از مشکلات حوزه فرهنگ این است که تولیدات ما با توزیع و مصرفمان تناسب ندارد، شبکه‌سازی توزیع باید به نحوی باشد که ذائقه‌های اجتماعی از کالاهای فرهنگی ارتقا یابد.
صالحی استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حوزه فرهنگ را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: عرصه فرهنگ عرصه کیفیت است و بیشتر باید کیفی‌سازی محصولات را داشته باشیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از انعقاد تفاهم‌نامه با استانداری‌ها در حوزه نقشه راه فرهنگی استان‌ها خبر داد و بیان کرد: خلاقیت‌های زیادی را در استان‌ها شاهد هستیم.
حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان در این دیدار به لزوم ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در استان تأکید کرد و گفت: کرمان استان پهناوری است که بعضا محوریت امور برای سایر استان‌های جنوب شرق را نیز دارد لذا نیازمند زیرساخت‌های جدی‌تری است.
وی تکمیل سالن مرکزی شهر کرمان را که سال‌هاست عملیات اجرای آن آغاز شده خواستار شد و افزود: با توجه به اینکه ساختمان درصد بالایی پیشرفت دارد لازم است که سریعا تعیین تکلیف و نهایی شود.
انتهای پیام

captcha