خطر سکولاریسم در برخی دانشگاه‌ها جدی است/ افزایش مقاله‌نویسی، تولید علم نیست
کد خبر: 3790100
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳

خطر سکولاریسم در برخی دانشگاه‌ها جدی است/ افزایش مقاله‌نویسی، تولید علم نیست

گروه فرهنگی ــ رئیس دانشکده بهداشت تاکید کرد: دانشگاه‌ها را باید به سمت برترشدن ددر علم و اخلاق هدایت کنیم ولی متاسفانه در حال حاصر دانشجویان در برخی دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه تهران و صنعتی شریف سکولار تربیت می‌شوند.

خطر سکولاریسم در برخی دانشگاه‌ها جدی است/ افزایش مقاله‌نویسی، تولید علم نیستبه گزارش ایکنا از قم، حمیدرضا حیدری رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم امروز ۲۵بهمن ماه در آیین افتتاحیه سومین دوره حوزه علوم اسلامی دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: رهبری ۲۷سال پیش به تولید علم تاکید داشتند و گفتند دانشگاه را دائم در حال تحول و پیشرفت بخواهید.
وی ادامه داد: تولید علم با تولید مقاله متفاوت است زیرا تولید علم یعنی تولید اختراع ولی تفسیر اشتباهی در ایران از منظور رهبری بیان شده است.
رییس دانشکده بهداشت افزود: رهبر بیان کرده بود که ۷۰ درصد مقاله های علمی ما ناظر به نیازهای کشور نیست ولی ما به آن توجهی نکردیم.
وی اظهار کرد: طبق فرموده امام خمینی(ره) دانشگاه باید انسان تولید کند و به این معناست که بهترین محصول یک دانشگاه تولید انسان است زیرا انسان تربیت شده اختراع و تولید می کند و مسایل جامعه را حل و مشکلات را کمتر می کند.
حیدری بیان کرد: دانشگاه‌ها دکتر و مهندس تولید می کنند اما انسان تولید نمی کنند؛ غرب مکانیسمی را روی انسان‌ها پیاده می‌کند که در پایان دوره دانشجویی دانشجویان نخبه و مخترع بیرون می‌آیند اما مشکل در تفکر دانشگاه‌های غربی این است که کسی که علم دارد می تواند ظلم و تمدن را نابود کند و سوال این است که ما در ایران چیکار کردیم؟.
وی ادامه داد: دانشجویانی که در دانشگاه درس می‌خوانند شخصیت ایده‌آل آن‌ها کیست؟ آیا شهید چمران و مطهری و امام موسی صدر می‌تواند باشد؟ متاسفانه تهاجم فرهنگی زیاده شده است و دانشجویان از شخصیت‌های غربی پیروی می‌کنند.
رییس دانشکده بهداشت بیان کرد: دانشگاه نقش اساسی دارد ولی در حال حاصر تعلیمات امام خمینی(ره)و رهبری فراموش شده‌است در حالی که قطعا می‌توانیم ابن سیناها را تربیت کنیم.
وی افزود: دانشگاه‌های آمریکایی در علوم تجربی پیشرفت کردند اما منهای معنویت؛ اگر ما ارزش‌های معنوی را با این علم کنار هم بگذاریم دانشگاه جدید در جهان می‌سازیم که حرف اول را بزند.
حیدری تاکید کرد: امام می‌فرمودند آموزش عالی بدون تزکیه نفس و معنویت فایده‌ای ندارد و لذا دانشگاه را به این سمت هدایت کنیم تا دانشگاه برتر تولید کنیم؛ متاسفانه در حال حاصر دانشجویان در دانشگاه تهران و صنعتی شریف سکولار تربیت می‌شوند.
وی در پایان گفت: دانشگاه ما باید به علم و ارزش‌ها و آموزه‌های دینی کنار یک‌دیگر توجه کند و امیدوارم دانشگاه علوم پزشکی این کار را انجام دهد.
انتهای پیام
captcha