لزوم ارتقای علاقمندی به کتاب با معرفی الگوهای برتر
کد خبر: 3790147
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان عنوان کرد:

لزوم ارتقای علاقمندی به کتاب با معرفی الگوهای برتر

گروه اجتماعی - مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان از برگزاری طرح «چهل قلم» به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب خبر داد و گفت: با معرفی الگوهای برتر بستر ایجاد همکاری های نوین جهت ارتقای علاقمندی به کتاب و کتابخوانی در جامعه ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایکنا از گیلان، پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان امروز، 25 بهمن ماه در آیین «چهل قلم» که همراه با تجلیل از نعیمه اسلاملو، خالق اثر «حریم ریحانه» در رشت برگزار شد، اظهار کرد: طرح «چهل قلم» به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با هدف معرفی چهل نویسنده از میان نویسندگان متعهد کشور برگزار شده است.

وی افزود: در طرح مذکور که به ابتکار نهاد کتابخانه های عمومی کشور و در 32 استان در حال برگزاری است، طی مراسمی با حضور مسئولان، کتابداران و اصحاب رسانه از چند دهه خدمات فرهنگی نعیمه اسلاملو در خلق آثار ارزشمند در حوزه عفاف و حجاب و خانواده تجلیل می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به جایگاه عفاف و حجاب در پاسداشت ارزش ها و بهداشت معنوی جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بانوان برای اثبات خود به جامعه و برای کسب جایگاه علمی و اجتماعی مجبور به چشم پوشی از عفاف و حجاب بودند، اما در نظام مقدس جمهوری اسلامی و به دنبال دیدگاه متعالی معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) درباره نقش زن در تعالی جامعه به تاسی از حضرت فاطمه زهرا(س) و زمینه سازی تحکیم بنیان خانواده، مسئله عفاف و حجاب بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

کرمی با بیان اینکه نعیمه اسلاملو بیش از دو دهه در حوزه بانوان، حجاب و خانواده قلم می زد، گفت: نهاد کتابخانه های عمومی تجلیل از نویسندگان و خالقان آثار ارزشمند در حوزه انقلاب، دفاع مقدس و ارزش های جامعه را وظیفه ذاتی خود می داند و امیدواریم در این راستا با معرفی الگوهای برتر بستر ایجاد همکاری های نوین جهت ارتقای علاقمندی به کتاب و کتابخوانی در جامعه ایجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی، مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان گیلان نیز، با بیان اینکه معنویات به رشد و ارتقای فرهنگی و اجتماعی بشر کمک می کند، متذکر شد: کتاب و کتابخوانی یک امر معنوی است که به واسطه آن دانش و دانایی نسل های گذشته حفظ و منتقل می شود.

وی اهتمام جهت ثبت و ضبط علم و دانش را یک حرکت با ارزش دانست و تصریح کرد: کسانی که در راستای ارزش های الهی و انسانی قلم می زنند، موجب سیر و سلوک معنوی جامعه خواهند شد.

این کارشناس دینی قلم و نوشتن را محل قسم خداوند در قرآن دانست و خاطرنشان کرد: علم نور است و چیزی که باعث می شود خلیفه الله به نور علم برسد، کتابت است. در واقع اهالی قلم نور علم را در ظلمت ماده مهار و حفظ می کنند و لذا کار ارزشمندی است.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه یکی از شاخصه های معناگرایی جامعه توجه به کتاب و کتابخوانی است، گفت: جامعه دینی برای کتاب ارزش قائل است، زیرا کتاب نور الهی را از طریق قلب مومن قابل فهم و درک می کند لذا با توجه به تلاش اهل بیت(ع) در کتابت قرآن و احادیث، احساس تعهد برای نوشتن و ثبت و ضبط علوم و معارف سیره معصوم است.

وی کتابخانه را به مثابه بوستان اهل علم دانست و یادآور شد: علما صاحب نور هستند و اگر کسی با اخلاص و محتوای الهی و انسانی قلم بزند، این نوشته ها حجاب بین او و آتش جهنم خواهد شد.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در گیلان، با اشاره به بار ارزشی کتابت در آموزه های دینی، عنوان کرد: قوه وهمیه انسان مورد سوءاستفاده ابلیس قرار می گیرد، اما اهالی کتاب و قلم می توانند از این ظرفیت برای امر الهی و اخلاقی استفاده کنند که بی تردید صدقه جاریه خواهد بود.

به گزارش ایکنا، کتاب های «حریم ریحانه»، «افسران افسونگر» در سه جلد، «جواهرانه»، «خانه ای پیش خدا»، «دو نیمه هم؛ ازدواج»، «زن، ستم تاریخی، ستم برابری»، «ساکنان بهشت: ازدواج»، «فرشته ها هم عاشق می شوند»، «مجموعه نمایشگاهی تلاوت آرامش»، «کلبه مهر»، «ما طلبکاریم»، «مجموعه راه طی شده»، «نسل نور»، «جادوگران برهنه»، «سفیران آمریکایی» و «پیشوایان هرزه» از مهمترین آثار نعیمه اسلاملو است.

انتهای پیام

captcha