الگوهای دينی و اسلامی برای جوانان معرفی شود
کد خبر: 3790153
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲

الگوهای دينی و اسلامی برای جوانان معرفی شود

گروه فرهنگی- مديركل امور بانوان و خانواده استانداری یزد با تاکید بر شناسايی الگوهای دينی و اسلامی گفت: امروز باید با معرفی این الگوها برای جوانان و نوجوانان ارزش‌هايی غنی را برای ساختن آينده‌ای روشن برای اين مرز و بوم فعال ساخت.

به گزارش ایکنا از یزد، فاطمه دانش، مديركل امور بانوان و خانواده استانداری یزد صبح امروز، 25 بهمن در ششمين جشنواره اسوه صبر و مقاومت که با حضور خانواده معظم شهدای مدافع حرم، شهدای امنيت، ايثارگران، بسيجيان و جمعی ازمسئولان برگزار شد اظهار کرد: نظام جمهوري اسلامي ايران از زمان شكل گيري و تاكنون كه فراز و نشيب و دشمني هاي متعددي را پشت سر گذاشته، همواره برستون صبر، پايداري و وفاداري استوار بوده است كه با ايمان و توكل يه خداوند از هيچ كوششي دريغ نكرده اند و تا پاي جان براي تحقق آرامان هاي الهي ايستاده اند.
دانش يزدي افزود: دراين مسير بانوان نيز با تاسي از حضرت فاطمه (س) و حضرت زينب (س) نيز همواره پيشگام بودند و علاوه بر حضور خود كانون تربيتي خانواده را نيز به سمت دين باوري و ايثارگري در راه خداوند هدايت نموده اند كه جانفشاني هاي فراموش نشدني برآمده از اين نگاه را در هشت سال دفاع مقدس شاهد بوديم وامروز نيز مدافعان حرم تجلي گر اين اثرات تربيتي هستند.
وی ادامه داد: صبر و مقاومت مادران، خواهران و همسر شهدا در اين سال ها به ملت ايران عزت و آبرو بخشيد و امروز شهدا و خانواده هاي معزز آن ها در پاسداشت ارزش ها و اصول انقلابي و دفاع ازحريم اهل بيت ( ع ) نقشي مهم ايفا مي كنند و دشمنان را از اهداف شومي كه در سر دارند، مايوس ساخته اند.
دانش یزدی با بیان اینکه شهدا در دامان مادران اين سرزمين درس اخلاق و زندگي آموختند كه با رشادت خود امنيت امروز را براي جاي جاي كشور عزيزمان به ارمغان آوردند گفت: ما امروز مفتخريم از وجود سرمايه هاي عظيمي چون مادران، همسران و خواهران شهدا بهره مند هستيم كه با پيروزي ازاسوه صبر و مقاومت حضرت زينب كبري ( س ) گذشت و مقاومت پيشه ساخته اند .
مديركل امور بانوان و خانواده استانداری یزد اضافه کرد: پس مهم ترين رسالت ما در عصر حاضر با ورود انديشه هاي جهان مدرن شناسايي الگوهاي ديني و اسلامي است .
وی تصریح کرد: معرفي اين الگوها در مسائل زنان ازضروري ترين نيازها درشناخت صحيح شخصيت انساني و جايگاه اجتماعي يك زن است و زنان مسلمان همواره در صحنه هاي مختلف اجتماعي، سياسي و اقتصادي از صدر اسلام تا به امروز حضور جدي داشته اند و مادران و همسران شهدا به عنوان اسوه هاي صبر و استفامت نمود عيني اين مدعاست.
دانش یزدی بیان کرد: امروز بايد با شناسايي اين الگوها و معرفي در سطوح مختلف جامعه به ويژه براي جوانان و نوجوانان ارزش هايي غني را براي ساختن آينده اي روشن براي اين مرز و بوم فعال ساخت و كوتاهي نسبت به معرفي اين الگوها غني و ماندگار پذيرفته نيست زيرا همه ما بايد رسانه ومعرف زنان توانمند، معتقد و انقلابي باشيم تا جامعه و جمهوري اسلامي ايران هم چنان در مسيرپيشرفت با اقتدار طي مسير نمايد.

انتهای پیام

captcha