هدف حادثه تروریستی دیروز در سیستان و بلوچستان چه بود؟
کد خبر: 3790159
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
آرین منش پاسخ داد

هدف حادثه تروریستی دیروز در سیستان و بلوچستان چه بود؟

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده اسبق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اهداف حمله تروریستی دیروز به خودروی کارکنان سپاه در سیستان و بلوچستان مقابله با اقدامات اخیر مردم از جمله راهپیمایی باشکوه 22 بهمن بوده است.

هدف حادثه تروریستی دیروز در سیستان و بلوچستان چه بود؟جواد آرین منش در گفت و گو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص اهداف حادثه تروریستی حمله به اتوبوس کارکنان سپاه در سیستان و بلوچستان گفت: یکی از اهداف چنین حمله ای که در مناطق سکونت اهل سنت انجام شده، ایجاد تفرقه و دشمنی بین شیعیان و اهل سنت بوده است. با توجه به اینکه ایران از اقوام و سنت های گوناگون تشکیل شده، برهم زدن انسجام ملی و ایجاد تفرقه بین اقوام مختلف از اهدافی است که از گذشته در برنامه دشمنان اسلام بوده است.
 
وی ادامه داد: از دیگر اهداف این حمله تروریستی می توان به ناامن جلوه دادن کشور، ایجاد رعب و وحشت در بین مردم و نوعی انتقام گیری و مقابله با اقدامات اخیر از جمله راهپیمایی عظیم 22 بهمن که نمایش باشکوهی از اجتماع مردم و نوعی رفراندوم به نفع جمهوری اسلامی و نشان دهنده اقتدار و وحدت مردم و جمهوری اسلامی بود، اشاره کرد.
 
نماینده اسبق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این ترورها همسو با اهداف نشست ورشو توسط آمریکاست که با انقلاب اسلامی در تضاد است. تاثیر این حادثه بر روی مردم نه تنها منفی نخواهد بود بلکه فقط  باعث بیشتر شدن انسجام و وحدت آن ها شده و دشمنان با این اقدامات پوچ و بیهوده به اهداف خود دست نخواهند یافت.
 
آرین منش اظهار کرد: در مناطقی که زمینه اینگونه ترور ها وجود دارد، نهاد های نظامی و امنیتی باید با هوشمندی بیشتری عمل کرده و اقدامات امنیتی را گسترش دهند. به نظر می رسد در این حادثه نکات امنیتی و حمل و نقل نیروها در راستای پیشگیری از بروز اینگونه حوادث به درستی مدیریت نشده و آنچنان که باید هماهنگی های لازم انجام نگرفته است.
 
وی افزود: در اینگونه حوادث مردم باید هوشمندی خود در مقابل هر گونه توطئه اعم از توطئه های سیاسی، نظامی و امنیتی حفظ کنند چرا که دشمنان انقلاب اسلامی از راه های مختلف در تلاشند جمهوری اسلامی را گاهی با اعمال تحریم و گاهی با فشارهای سیاسی، امنیتی و اقتصادی تضعیف و حس نارضایتی را در مردم تشدید کنند.
 
نماینده اسبق مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: خشونت، ترور و اقداماتی که در راستای اهداف و اقدامات آمریکا انجام می شود، هیچ گونه خللی در حرکت کوبنده مردم ایجاد نمی کند بلکه انسجام  را در مردم تقویت خواهد کرد چرا که ترور به تنهایی و بدون هدف، خود یک عمل ناشایست و دارای مجازات شدید است و هیچ گروهی این اقدامات را تایید نکرده و موافق این اعمال نیست.
 
انتهای پیام
captcha