قرآن در دل هنرمندان موج می‌زند/ ارائه 370 اثر در جشنواره ملی صنایع دستی آیات
کد خبر: 3790172
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱

قرآن در دل هنرمندان موج می‌زند/ ارائه 370 اثر در جشنواره ملی صنایع دستی آیات

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: زمانی که هنر در خدمت ترویج ارزش‌های الهی، فرهنگ دینی و قرآنی قرار می‌گیرد، ارزش کار ارائه شده، چندین برابر می‌شود.

قرآن در دل هنرمندان موج می‌زند/ ارائه 370 اثر در جشنواره ملی صنایع دستی آیات

به گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری امروز پنجشنبه 25 بهمن‌ماه در آیین اختتامیه جشنواره ملی صنایع دستی آیات ضمن ضمن قدردانی از حضور گسترده مردم راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن اظهار کرد: امید است این انقلاب اسلامی به صاحب اصلی آن حضرت حجت بن الحسن(عج) سپرده شود.
وی با ابراز همدری با خانواده شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان گفت: شهادت جمعی از مدافعان میهن به مردم شهید پرور اصفهان را به خانواده آن شهدا تسلیت عرض کرده و برای آنها از خداوند منان صبر و تحمل را خواستارم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه نخستین هنرمند خداوند می‌باشد که بخشی از هنر خود را در خلق جهان نشان داده است، تصریح کرد: خداوند بخشی از این هنر را در وجود اشرف مخلوقات یعنی انسان قرار داده و این نعمت و لطفی می‌باشدکه از جانب خالق هنر به انسان ارزانی شده است.
وی با تاکید بر اینکه باید از نعمت هنر که خداوند در وجود انسان قرار داده است برای خدمت به بشر و انسانیت استفاده کرد، افزود: یکی از اقسام هنر که در خدمت بشر قرار گرفته هنر صنایع دستی می‌باشد که قدمت آن به اندازه تاریخ بشریت است و کشور ما در این حوزه یکی از کشورهای با سابقه و صاحب سبک در دنیا به حساب می‌آید.
انصاری با بیان اینکه زمانی که هنر به صورت ویژه صنایع دستی در خدمت ترویج ارزش‌های الهی و فرهنگ دینی و قرآنی قرار می‌گیرد ارزش کار ارائه شده چندین برابر می‌شود، تصریح کرد: برگزاری جشنواره صنایع دستی از منظر دینی، تاریخی و قرآنی کاری ارزشمند محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه هنرمندان 19 استان کشور و بیش از ۳۷۰ اثر در جشنواره صنایع دستی آیات حضور داشته است، گفت: هنرمندی که هنر و اثر خود را در مسیر قرآن قرار می‌دهد، هنر او قایل تقدیر است و باید به چنین شخصی تبریک گفت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: برگزاری جشنواره آیات خدمتی به ساحت قرآن بوده و سبب ترویج معارف دینی می‌شود. اهالی هنر انسان‌هایی پرکار و پرتلاش هستند و اگر زمینه کار برای آنها فراهم شود می‌توانند به فرهنگ سازی جامعه خدمت نمایند.
قلمکاریان، دبیر اجرایی جشنواره صنایع دستی آیات نیز اظهار کرد: 19 استان در این جشنواره حضور فعال داشتند که نشان می‌دهد قرآن در قلب مردم ایران موج می زند. هنرمندان، آثار مانایی را برای این جشنواره به ارمغان آورده اند.
انتهای پیام

captcha