دردسری جدید برای معلمان ورودی 88 تربیت معلم
کد خبر: 3790188
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲

دردسری جدید برای معلمان ورودی 88 تربیت معلم

این روزها تعدادی از معلمان ورودی‌ سال 88 تربیت معلم پیگیر احتساب سنوات تحصیلی به عنوان سابقه کارشان هستند؛ موضوعی که در دستور کار معاونت حقوقی و امور مجلس قرار دارد اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است.

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: این روزها تعدادی از معلمان ورودی‌ سال 88 تربیت معلم نسبت به عدم احتساب سنوات تحصیل خود در سابقه کاری‌شان گلایه‌مند هستند؛ آنها در سامانه «فارس من» خبرگزاری فارس نسبت به «عدم احتساب سنوات تحصیل‌شان به عنوان سابقه» گلایه کردند و عنوان داشتند: «ما دانشجویان ورودی سال 1388 مراکز تربیت معلم هستیم که در سال 1391 بر اساس قانون متعهدین خدمت شروع به کار در مدارس کردیم. در ماده 7 قانون متعهدین خدمت اعلام شده است که سنوات تحصیل دانشجویان تربیت معلم به عنوان سابقه رسمی محسوب می‌شود ولی با گذشت 6 سال از زمان استخدام، مسؤولین از محاسبه سنوات تحصیل بر روی حکم کارگزینی خودداری می‌کنند؛ این در حالی است که مصوبه مجلس دانشجویان ورودی سال 88 را مشمول قانون متعهدین خدمت کرده است». 

ماجرای دانشجویان ورودی 1388 تربیت معلم از چند سال پیش آغاز شد؛ از همان زمان که بحث تعهد خدمت آنها با ابهام مواجه شد؛ این گروه تنها گروهی بودند که چند سال پیش عنوان شد مشمول قانون متعهدین خدمت نمی‌شوند و با سهمیه آزاد جذب شدند؛ این در حالی بود که دانشجویان قبل و بعد از آنها در چنین شرایطی نبودند.

پیگیری‌های مستمراً این دانشجویان در سال 1391 از طریق آموزش و پرورش و مجلس در نهایت به مصوبه‌ای در مجلس انجامید که بر اساس آن، این گروه نیز مشمول قانون متعهدین خدمت شدند.

اما اکنون بعد از 6 سال، ماجرای دیگری برای این گروه ایجاد شده است و آن هم عدم محاسبه سنوات تحصیلی آنها به عنوان سابقه است.

یارمحمد حسین‌بُر مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در این خصوص اظهار کرد: در حال پیگیری این موضوع هستیم زیرا دو نوع رأی برای این افراد توسط مراجع نظارتی صادر شده است یعنی برخی آرا به نفع و برخی آرا بر علیه آنهاست.

وی ادامه داد: طی نامه‌ای به امور حقوقی آموزش و پرورش اعلام کردیم که برای رأی وحدت رویه در مورد آنها اقدام کند و هرگاه نتیجه حاصل شود، اعلام می‌کنیم.

حسین‌بُر اضافه کرد: در سال ۹۱ـ۹۰ قانون متعهدین خدمت احیاء شد و بعد از احیای قانون و به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان تربیت‌معلم، آنها درخواست محاسبه سنوات تحصیل را داشتند که منتظر نظر بخش حقوقی آموزش و پرورش هستیم.


* پیگیری احتساب سنوات تحصیلی دانشجویان ورودی ۸۸ تربیت معلم

علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس اظهار کرد: در این خصوص با سازمان اداری و استخدامی در حال بررسی هستیم.

وی ادامه داد: همان سال‌ها که این افراد پذیرفته شدند همزمان با اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری شد و این قانون تمام قوانین متناظر با خودش را لغو کرده است که از جمله آنها قانون متعهدین به خدمت است.

الهیار ترکمن اضافه کرد: در حقیقت در سال‌های اول و دوم اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری هر چه قانون مغایر و متناظر را داشتیم، اجازه اجرا آنها نداشتیم زیرا صراحتاً در قانون آمده بود که قوانین قبلی لغو می‌شود.

وی افزود:‌ بعدها در یکی از اصلاحیه‌های قانون تعین تکلیف معلمان حق‌التدریس و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی بحث ماده 6 قانون متعهدین خدمت برقرار شد؛ البته آنجا نگفتند که آیا شامل دو سال وقفه می‌شود یا خیر. فقط گفته بودند ماده 6 دوباره برقرار شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در حال حاضر در حال پیگیری هستیم و از شیوه‌های مختلف استفاده می‌کنیم که امیدواریم بتوانیم به یک نتیجه برسیم تا این افراد بتوانند از سنوات تحصیلی در سابقه کاری‌شان استفاده کنند.

الهیار‌ترکمن در پاسخ به این پرسش که «این موضوع چه زمانی به نتیجه خواهد رسید؟»، گفت: نیاز به مجوزهای قانونی دارد که البته جزو برنامه‌های قابل پیگیری است و در دستور پیگیری قرار دارد.

انتهای پیام

captcha