انتخاب کتاب سال برپایه معیارهای دانشگاهی است
کد خبر: 3790200
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۵

انتخاب کتاب سال برپایه معیارهای دانشگاهی است

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ارتباط میان حوزه فرهنگ و دانشگاه را بسیار خوب و تنگاتنگ ارزیابی و با تأکید بر اینکه این موضوع می‌تواند همچنان پررنگ‌تر باشد، گفت: انتخاب کتاب سال، کاری علمی است که با معیارهای دانشگاهی انتخاب می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان دیروز پنجشنبه، 25 بهمن‌ماه در مراسم بیستمین دوره انتخاب کتاب سال استان کرمان در ابتدا با بیان اینکه جزء اولین استان‌هایی بودیم که انتخاب کتاب سال را در استان کرمان داشتیم، گفت: برگزاری دو دهه انتخاب کتاب سال نشان‌دهنده این ادعا است.
وی ارتباط میان حوزه فرهنگ و دانشگاه را بسیار خوب و تنگاتنگ ارزیابی و با تأکید بر اینکه این موضوع می‌تواند همچنان پررنگ‌تر باشد، افزود: انتخاب کتاب سال، کاری علمی است که با معیارهای دانشگاهی انتخاب می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: انتخاب کتاب سال را از سال 73 داریم، در آن سال با 22 عنوان کتاب آغاز کردیم که امسال آن را با 555 عنوان ادامه می‌دهیم.
وی بیان کرد: کارگروه پژوهش و آموزش عالی شورای توسعه قرآنی، کمیته علمی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان با همت دانشگاهیان انجام شده که نمی‌توان از 27 عنوان کتاب مفاخر استان گذشت که امروز 22 عنوان از آن رونمایی می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان وضعیت چاپ و نشر استان کرمان را مطلوب ارزیابی و با پرداختن به این موضوع که کرمان از اولین استان‌هایی بود که هیئت نظارت بر چاپ و نشر را در خود داشت، تصریح کرد: کرمان از سال 77 این هیأت را در حزوه فرهنگ لازم دید و آن را ایجاد کرد، این در حالی است که اکنون تنها 10 استان از این موهبت برخوردار هستند.
علیزاده با بیان اینکه 3 هزار و 100 عنوان کتاب در این سال‌ها در استان کرمان چاپ شده‌اند، تأکید کرد: انتشارات فعال استان کرمان 60 مورد است، البته می‌تواند به 85 مورد انتشاراتی اشاره کرد.
انتهای پیام

captcha