راه توسعه کشور از مسیر فرهنگ می‌گذرد
کد خبر: 3790201
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱

راه توسعه کشور از مسیر فرهنگ می‌گذرد

گروه فرهنگی ــ استاندار کرمان گفت: معتقدیم که راه توسعه از فرهنگ می‌گذرد، بنابراین این اقدام را در استان کرمان آغاز کرده و آن را پیش می‌بریم.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدجواد فدایی، استاندار کرمان  روز گذشته، 25 بهمن‌‌ماه در مراسم بیستمین دوره انتخاب کتاب سال استان کرمان با تقدیر از فراهم شدن زمینه‌ها برای جونان استان کرمان در حوزه نویسندگی گفت: تألیف کتاب مفاخر استان کاری قابل تقدیر است که آنان را به نسل جوان می‌شناساند.
وی از فرهنگ و اهمیت آن در توسعه کشور سخن به میان آورد و با تأکید بر اینکه فعالیت‌های فرهنگی در اولویت استانداری کرمان قرار دارد، افزود: در استان کرمان برای فرهنگ اهمیت و جایگاه خاصی قائل هستیم و معتقدیم که راه توسعه از فرهنگ می‌گذرد، بنابراین این اقدام را در استان کرمان آغاز کرده و آن را پیش می‌بریم.
محمد صادق بصیری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان نیز در ادامه این مراسم گفت: ارتباط قوی میان فرهنگ و دانشگاه در استان کرمان وجود دارد.
وی به انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان کرمان پرداخت و تصریح کرد: در ابتدا برنامه‌هایی مانند کنگره بین‌المللی خواجوی کرمانی، یادواره بردسیری و یادواره شهید باهنر را داشتیم و اکنون نیز یک کار بسیار مهم را انجام داده و 27 عنوان کتاب معرفی مفاخر استان کرمان را گردآوری کرده که از 22 عنوان آن رونمایی شد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان بیان کرد: همایش ناظم‌الاطباء را نیز در استان کرمان خواهیم داشت که اقدامات اولیه آن آغاز شده است.
یادآور می‌شود، مراسم تقدیر و تجلیل از پدیدآورندگان کتاب و حامیان نشر استان کرمان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در محل هتل پارس استان کرمان همزمان با بیستمین دوره انتخاب کتاب سال استان کرمان برگزار شد.
انتهای پیام

captcha