توسعه بیمه فعالان قرآنی/ نیاز به ایده‌های خلاقانه داریم
کد خبر: 3790203
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳
صالحی اظهار کرد:

توسعه بیمه فعالان قرآنی/ نیاز به ایده‌های خلاقانه داریم

گروه فرهنگی ــ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به توسعه بیمه فعالان قرآنی و حوزه‌های دیگر بیان کرد: نیاز به ایده‌های خلاقانه داریم که صرف نگاه به حمایت دولت نباشد و باید در شوراهای گفت‌وگوی اقتصاد حوزه فرهنگ و هنر را درگیرتر کنیم و اقتصاد فرهنگ و هنر در فضای اتاق بازرگانی جدی گرفته شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته، 25 بهمن‌ماه در نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه‌های استان کرمان گفت: با توجه ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مسائل اقتصاد فرهنگ و هنر و حوزه مسائل حقوقی آنان، مشکلات این حوزه کاهش می‌یابد و در این زمینه بسته‌ای از برنامه‌ها و اقدامات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال اجرا است.
وی افزود: 3 میلیون نفر دانش‌آموختگان حوزه هنر بعد از انقلاب اسلامی فارغ‌التحصیل شدند و باید کمک کرد که فضای شاغلان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای فرهنگ و هنر آماده‌تر برای معیشت و گردش اقتصادی این حیطه باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در بحث مشاغل فرهنگی و هنری، متأسفانه مشکل این بود که فضای فرهنگ و هنر به عنوان شغلی که تولید داشته باشد شناخته نمی‌شد، اما در قدم اول توانستیم حوزه فرهنگ و هنر را در حیطه حوزه‌های اقتصادی مورد توجه قرار دهیم.
صالحی تبدیل مکان‌های شهری به مکان‌های فرهنگی و هنری را یادآور شد و گفت: اقتصاد فرهنگ و هنر و اقتصاد خلاق را باید جدی گرفت، نباید تصور کرد این فضا فقط با حمایت باید حرکت کند.
وی بیان کرد: نیاز به ایده‌های خلاقانه داریم که صرف نگاه به حمایت دولت نباشد و باید در شوراهای گفت‌وگوی اقتصاد حوزه فرهنگ و هنر را درگیرتر کنیم و اقتصاد فرهنگ و هنر در فضای اتاق بازرگانی جدی گرفته شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به 30 هزار بیمه شده در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه اشاره و اظهار کرد: همه مراجعات در حوزه وزارت ارشاد را سامانه‌ای کردیم و تا دو ماه آینده همه به پنجره واحد تبدیل می‌شوند.
صالحی گفت: دستورالعمل وزارت این بوده که پرداخت یارانه‌ها با شفافیت عرضه شود، مناطق محروم در حمایت به عنوان بخش مستقل هستند، اما بخش‌های دیگری هم در سیستم یارانه دادن وجود دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امیدواریم برای سال آینده شرایط کاغذ حل شود و پیشنهاد اینکه به نحوی استان‌ها با حوزه فضای کاغذ درگیر شوند را بررسی می‌کنیم.
صالحی گفت: ادغام اتحادیه‌ها به شورای توسعه قرآنی موکول شده است و سیاست وزارت این است که تا جای ممکن تشکل‌ها در حوزه‌هایی که امکان دارد، وارد شوند و عهده‌دار کارهای خودشان باشند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: یکی از اقدامات این وزارتخانه با نگاه سفرهای استانی است که در دوازدهمین استان به کرمان آمدیم و حمایت‌های ترکیبی مرکز با استان‌ها در دستور کار است.
وی ادامه داد: بودجه عمومی فرهنگ تربیت بدنی و گردشگری حدود 2.5 درصد از تمامی بودجه عمومی کشور است و از این بودجه سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها 15 درصد است.
صالحی بیان کرد: سعی شد بخشی از بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فضای استانی منتقل شود و در مجموع 800 میلیارد تومان منابع مالی در تفاهم‌نامه استان‌ها قرار داده شده که اندک است.
وی تصریح کرد: در حوزه بیمه فرهنگ و هنر نیز 19 هزار بیمه در ابتدای دولت دوازدهم امروز به بیش از 30 هزار نفر رسیده است و نشان می‌دهد تلاش خوبی در این زمینه انجام شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان تصریح کرد: بیمه فعالان قرآنی و حوزه‌های دیگر توسعه خواهد یافت.
انتهای پیام

captcha