زنان در مبارزات انقلابی نقش مؤثری داشتند
کد خبر: 3790229
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴

زنان در مبارزات انقلابی نقش مؤثری داشتند

گروه فرهنگی ــ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد گفت: نقش زنان از مردان کمتر نیست و مرد از دامن زن به معراج می‌رود و این نشان می‌دهد که نقش زنان در مبارزات انقلابی بیشتر از مردان است.

به گزارش ایکنا از یزد، رضا هدایتی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد، روز گذشته، 25 بهمن‌ماه در ششمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت که با حضور جمعی از مسئولان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران، بسیجیان و عموم مردم در فرهنگسرای غدیر برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت همزمان با ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد تا نقش زنان در دفاع مقدس و پیروزی بیشتر مشخص شود و هدف آن تقدیر از خانواده‌های شهداست.
وی افزود: نقش زنان از مردان کمتر نیست و مرد از دامن زن به معراج می‌رود و این نشان می‌دهد که نقش زنان در انقلاب‌ها بیشتر از مردان هست.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد ادامه داد: اقداماتی برای پیشرفت و پیروزی اسلام توسط زنان از صدر اسلام صورت گرفته که حضرت خدیجه از پیشروان در این امر مهم بوده است و اموال خود را ایثار کرد و پس از آن حضرت زهرا(س) در زمان حضزت علی(ع) ایشان از ولایت دفاع کردند.
هدایتی تصریح کرد: در انقلاب اسلامی ایران نیز نقش زنان بسیار مهم بوده است آنان هم به اعضای خانواده روحیه می‌دادند و هم خودشان نقش‌آفرینی می‌کردند و اکنون نیز زنان فرزندان و همسران خود را به دفاع در جبهه‌ها مقابله تکفیری‌ها و داعشی‌ها هدایت می‌کنند.
یادآور می‌شود، در این مراسم از کتاب‌های صوتی با نام‌های «دوربین امانتی»، «مردان قورباغه‌ای»، «کوچکترین شناسنامه دنیا»، «نبرد در جزیره»، «پاسدار قرآنی»، «راه مخفی» و «آوای قناری» رونمایی شد و در ادامه از کتاب‌های «پیله عشق» درخصوص بانوان پرستار با نویسندگی فاطمه عابدی و «دمنوش خاطرات» مجموعه اشعار شعرای زن استان با موضوع ایثارگری بانوان با گردآوری عالیه مهرابی نیز رونمایی شد.
در پایان مراسم از خانواده‌های شهدای مدافع حرم غلامحسین موسوی، مسعود طاهری، مهدی سادات، رضا حسینی، سیدسردار موسوی، مرتضی حسینی و همچنین خانواده‌های شهیدان انقلاب اسلامی از جمله خانواده شهیدان سیدعلی سلیمانیان، خلیل ذاکری‌نیا، کمال آشیان، قارداشعلی خدایار کرج تجلیل شدند.

انتهای پیام

captcha