سکان مد و لباس کشور را در دست خود بگیریم
کد خبر: 3790237
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
دبیر هشتمین جشنواره مد و لباس فجر:

سکان مد و لباس کشور را در دست خود بگیریم

گروه جامعه ــ دبیر هشتمین جشنواره مد و لباس فجر با اشاره به گردش مالی 50 هزار میلیارد تومانی حوزه پوشاک به صورت سالانه گفت: علاوه بر این گردش مالی، جنبه فرهنگی بازار مد هم بسیار مهم است و تلاش می کنیم با معرفی طراحان برتر به تولیدکنندگان، سکان مد و لباس کشور را در دست خود بگیریم.

به گزارش ایکنا؛ افتتاحیه هشتمین جشنواره مد و لباس فجر، صبح امروز، جمعه 26 بهمن ماه، در بوستان گفتگوی تهران با حضور شهیندخت مولاوردی، دستیار رئیس جمهور در امور شهروندی، معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و طراحان، تولیدکنندگان و فعالان حوزه مد و لباس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پاک بین، دبیر هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر با تأکید بر اینکه باید نبض مد و لباس ایران در دستان طراحان و تولیدکنندگان ایرانی بتپد، گفت: انتظارات زیادی از این جشنواره وجود دارد و ما به این انتظارات واقف هستیم. مد و لباس یک مقوله مهم فرهنگی است و این جشنواره باید ویترینی برای این مقوله مهم فرهنگی باشد.

وی با اشاره به گردش مالی 50 هزار میلیارد تومانی حوزه پوشاک به صورت سالانه گفت: علاوه بر این گردش مالی، جنبه فرهنگی بازار مد هم بسیار مهم است و تلاش می کنیم با معرفی طراحان برتر به تولیدکنندگان، سکان مد و لباس کشور را در دست خود بگیریم. پوشاک یک مقوله مهم فرهنگی است که تاکنون ما آن را به واردات سپرده بودیم، در حالی که با فرصت دادن به طراحان می توانیم آن را به دست گیریم.

پاک بین افزود: تولیدکنندگان باید به طراحان اعتماد کنند و طراحان نیز با الهام از گنجینه هویت ایرانی اسلامی رسالت خود را در تلفیق هنر ایرانی اسلامی با آموزه های آکادمیک انجام دهند و آن را به بازار کشور تزریق کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید به سمت مجموعه سازی در حوزه مد و لباس برویم، گفت: باید زبان گویایی در حوزه رسانه برای مد و لباس ایجاد کنیم.

پاک بین در پایان از نمایش 120 اثر در بخش زیورآلات، 170 اثر در بخش کیف و کفش، 130 اثر در بخش لباس اجتماع، 120 اثر در بخش لباس مجلسی، 60 مجموعه اثر و اختصاص 40 غرفه به مؤسسات مد خبر داد.

انتهای پیام

captcha