ورزشکاران؛ مبلغان قرآن در میادین ورزشی
کد خبر: 3790273
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲

ورزشکاران؛ مبلغان قرآن در میادین ورزشی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با تأکید بر اینکه ورزشکاران می‌توانند در میادین ورزشی مبلغ قرآن باشند، گفت: ورزشکاران می‌توانند در مسابقات ورزشی ملی و بین‌المللی با استعانت از آموزه‌های قرآنی، اخلاق و مفاهیم قرآنی را ترویج کنند.

به گزارش ایکنا از گیلان، جعفر سطوتی، مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان امروز، 26 بهمن‌ماه در آیین اختتامیه چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم ورزش و جوانان استان گیلان که در رشت برگزار شد، با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ قرآنی در کشور، اظهار کرد: دو حوزه «ورزش» و «جوانان» از حوزه‌های راهبردی در وزارت ورزش هستند که تاثیر متقابلی بر مقولات توسعه‌ای و فرهنگی در کشور دارند.

وی با بیان اینکه در وزارت ورزش و جوانان تلاش این است که برنامه‌های فرهنگی را معطوف به حفظ و ترویج ارزش‌های اسلامی بین ورزشکاران و جوانان کنیم، افزود: با توجه به تاثیر کلام وحی در زندگی، تلاش این است که بتوانیم در جامعه ورزشی اخلاق اسلامی را ترویج دهیم و در این راستا برگزاری مسابقات قرآن یکی از راهکارهای ترویج فرهنگ قرآنی و اسلامی است.

سطوتی با بیان اینکه جوانان و ورزشکاران هر چه بیشتر با قرآن و آموزه‌های این کتاب الهی مانوس شوند، آثار بهتری را در جامعه شاهد خواهیم بود، گفت: جوان ورزشکاری که با توسل به قرآن و تفکر معنوی، با انرژی مضاعفی در میادین مسابقات حاضر می‌شود و از نتیجه برتری برخوردار می‌گردد.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، عمل به قرآن را نیاز جامعه دانست و ادامه داد: جوانان و ورزشکاران، خصوصا نونهالانی که قرآن را حفظ و قرائت می‌کنند، تاکید می‌کنم که عمل کردن به قرآن مهمتر از مطالعه آن است. خیلی از معضلات اجتماعی ناشی از فاصله گرفتن از آموزه‌های قرآنی است لذا تفکر و تدبر در آیات قرآن باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی با بیان اینکه 300 آیه در قرآن انسان را به تفکر و تعقل فرامی‌خواند، اضافه کرد: قدر این دوره جوانی را بدانید زیرا فراگیری در این سن سهل است.

سطوتی با تأکید بر اینکه ورزشکاران می‌توانند در میادین ورزشی مبلغ قرآن باشند، تصریح کرد: ورزشکاران می‌توانند در مسابقات ورزشی ملی و بین‌المللی با استعانت از آموزه‌های قرآنی، اخلاق و مفاهیم قرآنی را ترویج کنند.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه تجلیل و تشویق ورزشکاران قرآنی باعث ترویج فرهنگ قرآنی می‌شود، تصریح کرد: مسئولین تلاش کنند در برنامه‌های مختلف فرهنگی از ورزشکاران قرآنی تجلیل کنند.

وی با بیان اینکه در اجرای برنامه‌های گوناگون از ظرفیت سمن‌ها بهره مند شویم، گفت: جای خرسندی است که در اجرای این دوره از مسابقات در استان گیلان دو سمن «تسنیم وحی» و «جلوه‌های باران» مشارکت داشتند، باید سمن‌هایی که در حوزه‌های قرآنی تلاش می‌کنند مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.

سطوتی بیان کرد: خانواده‌ها جوانان و نوجوانان را به فراگیری قرآن و عمل به آن تشویق کنند، فرزندانی که با قرآن مانوس هستند از بسیاری از آسیب‌ها در امان می‌مانند.

انتهای پیام

captcha