دستورالعمل‌های قرآن را عملی کنیم
کد خبر: 3790274
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
پزشکیان:

دستورالعمل‌های قرآن را عملی کنیم

گروه اجتماعی ــ نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اگر قرآن را دستورالعملی برای کارهای خود قرار می‌دادیم، در وضعیت کنونی قرار نداشتیم، گفت: قرآن می‌خوانیم، اما به دستورالعمل‌های آن عمل نمی‌کنیم.

دستورالعمل‌های قرآن را عملی کنیمبه گزارش ایکنا از آذربایجان شرقی، مسعود پزشکیان، نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، عصر روز گذشته، 25 بهمن‌ماه در مراسم افتتاح 600 طرح اشتغال و 400 طرح مسکن مددجویی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان آذربایجان شرقی، رسیدگی به فقرا و محرومان را وظیفه ای انسانی خواند و گفت: باید صدای محرومان شنیده شود و به نیازهای آنها پاسخ داده شود.

وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های مردمی در کنار ظرفیت کمیته امداد امام(ره) استفاده شود تا به رفع محرومیت کمک شود، افزود: همگی دست در دست هم دهیم و به یاری یکدیگر مشکلات و محرومیت‌ها را رفع کنیم.

پزشکیان با اشاره به جو متفاوت دانشگاه‌ها قبل از انقلاب و دانشگاه‌های کنونی اظهار کرد: زمانی که من دانشجو بودم با برخی دانشجویان بحث می‌کردیم و آن‌ها کتاب‌هایی داشتند و چنین ادعا می‌کردند که اسلام از برده‌داری دفاع می‌کند، در آن زمان دانشجویان به طور ریشه‌ای فکر می‌کردند که برای کمک به کارگران و فقرا انقلاب خواهند کرد تا عدالت و آزادی برقرار شود و جو دانشگاه مثل الان نبود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فعالیت گروه‌های مختلف دانشجویی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها، اضافه کرد: در آن زمان گروه‌های مختلفی مثل چپی‌ها، راستی‌ها مجاهدین و پیکاری‌ها در دانشگاه بودند و چپی‌ها ادعا می‌کردند که اسلام از برده‌داری، فئودالیته و گردن کلفت‌ها حمایت می‌کند.

وی در ادامه با بیان این که اگر قرآن را دستورالعملی برای کارهای خود قرار می‌دادیم، در وضعیت کنونی قرار نداشتیم، گفت: در آن زمان در پاسخ به این ادعای چپی‌ها قرآن را مطالعه ‌کردیم تا دستورالعملی پیدا کنیم، الان هم قرآن می‌خوانیم، اما به دستورالعمل‌های آن عمل نمی‌کنیم.

نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در آن آیات که بخش‌هایی از سوره بلد بود، چنین آمده است که اگر در جامعه یتیمی، فقیری و یا فرد گرفتاری ببینیم و به او کمک نکنیم، اصلا مسلمان نیستیم، اگر هم مسلمان باشیم، ایمان نیاورده‌ایم.

انتهای پیام

captcha