شیعه و سنی در راه دفاع از انقلاب دوشادوش یکدیگر حرکت می‌کنند
کد خبر: 3790287
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹

شیعه و سنی در راه دفاع از انقلاب دوشادوش یکدیگر حرکت می‌کنند

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه اسالم گفت: شیعیان و برادران اهل سنت اسالم شعار «۴۰ سال وحدت؛ ۴۰ سال اتحاد» را در ۲۲ بهمن به خوبی در عمل ثابت کرده و نشان دادند که شیعه و سنی در راه دفاع از این انقلاب و سرزمین دوشادوش یکدیگر هستند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد باقری، امام جمعه اسالم امروز، 26 بهمن ماه در خطبه های نماز جمعه این شهر، در سلسله مباحث پاسخ به شبهات وهابیت، به بیان نظریه تکفیر و سابقه تاریخی آن در اسلام و رد آن براساس آیات قرآن و روایات پرداخت و گفت: نظریه تکفیر یک عقیده خطرناک و موجب اختلاف بین مسلمین و خشن جلوه دادن چهره اسلام است.

وی با تقدیر از حضور با شکوه و گسترده مردم انقلابی و همیشه در صحنه ایران اسلامی به خصوص مردم اسالم در راهپیمایی 22 بهمن و جشن چهل‌سالگی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: شیعیان و برادران اهل سنت اسالم شعار «40 سال وحدت؛ 40 سال اتحاد» را به خوبی در عمل ثابت کرده و نشان دادند که شیعه و سنی در راه دفاع از این انقلاب و سرزمین دوشادوش یکدیگر هستند.

این کارشناس دینی به تبیین بیانات مقام معظم رهبری در پیام راهبردی گام بزرگ دوم انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: توجه به جوانان و مخاطب قرار دادن آنان نشان از دیدگاه ژرف مقام معظم رهبری نسبت به آینده کشور و زمینه سازی برای ظهور و قیام جهانی حضرت ولیعصر(عج) دارد.

باقری ادامه داد: بی تردید راه را درست طی کرده ایم و اگر برخی انحرافات خسارت بار مانند برجام در مسیر انقلاب نبود و مسئولا بیش از پیش به توان داخلی اعتماد می کردند، اکنون در جایگاه بهتری از وضعیت فعلی قرار داشتیم.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه دنیا پیام حضور با شکوه مردم و بیانات رهبر معظم انقلاب را شنید، خاطرنشان کرد: مردم با وحدت و زمان شناسی خشم و مخالفت خودشان را با گزافه گویی و یاوه سرایی سردمداران استکبار نشان دادند و بی تردید عملیات تروریستی و به شهادت رساندن پاسداران انقلاب اسلامی را بی پاسخ نخواهند گذاشت.

وی یادآور شد: دشمنان بیچاره انقلاب نمی دانند که انقلاب ما با خون شهیدان آبیاری شده است و ما با تقدیم شهدای حادثه اهواز در آغازین روزهای دهه پنجم انقلاب آینده خودمان را بیمه کردیم، اما صهیونیست ها و مستکبران و نوکران منطقه ای آنان به گوش باشند که این بار نه در سوریه و عراق، بلکه هر کجا که لازم باشد جواب آنها را خواهیم داد؛ چراکه اولین اشتباه آنان آخرین اشتباه خواهد بود و اسرائیل از جغرافیای کره زمین حذف خواهد شد.

انتهای پیام

captcha